Vilket märklig fenomen!


Igår när jag skulle lyssna på Radio Jönköping som vanligt på jobbet, hände nåt märkligt.

Eftersom jag jobbar i en lokal med tjocka betongväggar, är "vanlig hederlig radiolyssning" på det gamla goda sättet med en "fysisk radio" inte så lätt, pga dålig mottagning.

Inga problem nuförtiden, dock, för Webbradion finns ju och dator har jag ju.
                                

Till saken!
Jag har oftast Radio Jönköping "inrattad" * men då hände det...

Radion låste sig i ett och samma läge, med en låt som heter "Back in time" med Linda Sundblad.

Provade gång efter gång under tre-fyra timmar, men radion körde bara igång på exakt samma läge i exakt samma låt.

"Rattade in" Radio Kronoberg, Radio Halland, Radio Sjuhärad och Radio Östergötland och alla funkade oklanderligt. Himla konstigt! Kan ju knappast vara ett lokalt problem här hos mej eller för den delen på "firman" alls, för då skulle ju ingen station funka...

Se där - ett av "cybertidens" problem - dock ett s.k. "ilandsproblem", för hur mycket påverkar det världsfreden, den globala uppvärmningen eller momsen på dill ???
INTE ETT DYFT ! ...dock mitt humör, för radion är ju trevlig att höra i bakgrunden...
                          ...ser det ut så här i cyberspace?

Idag funkade allt klanderfritt igen!  Hann dock knappt lyssna nåt idag, åtminstone inte medvetet, då det var ett evinnerligt spring och ordnande. Och behöver jag tala om att låten
  " Back in time" enligt mej är ganska medelmåttig...?

                   * Kan man säga att man "rattat in" när man lyssnar över webben? 
                     Rattar finns ju inga på datorn...bara knappar & en mus!
                                   ...och "knappat in" radion låter ju sådär...
                                                ...och "klickat in" radion inte nåt bättre...
      
                              Dagens ordspråk från Socrate :
 "NY TEKNIK BEGRAVER GAMLA UTTRYCK, MEN FÖDER NYA"

    ...........kan undra vilket ord som ersätter "ratta in" bäst på webbradion..............?
                  Tips mottages tacksamt i Socrate's kommentarsavdelning!


Kommentarer
Postat av: Fia

Kan det vara ett utstuderat sätt att lansera en ny låt? Managern har helt enkelt kapat ett antal radiokanaler och spelar samma låt om och om igen, tills alla lysnnare är helt hjärntvättade?

2008-10-11 @ 09:26:02
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Socrate

...fiffig tanke Fia. Kan mycket väl vara så, trots att man på radin alltid hävdar att "INGEN SPONSRING" sker. Man vet aldrig så säkert...

Socrate

2008-10-11 @ 13:49:55
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja jag gissar också nåt åt det hållet...Och ratta in på vebbradion !! ?? näää det blir ju inge vidare

och inte kommer jag på nåt bra heller...men dina nya ordspråk ...dom funkar...kram

2008-10-12 @ 16:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0