IDAG SKÄMS JAG ÖVER ATT VARA MAN

Vaddå, undrar du nog...
                     

Jo, idag har man i regeringen beslutat att avsätta 45 miljoner till att göra det tryggare för främst kvinnor att vistas i offentliga parker, på gator&torg och andra miljöer.
Varför då?  Jo, för att vi män är ena riktiga svin, skitstövlar och våldtäktsmän!
Nån som fortfarande inte kan lägga ihop två och två och förstår varför jag skäms?
En av fyra kvinnor har avstått från att ge sig ut om kvällen senaste året av rädsla för att bli rånade eller misshandlade eller pga alla knäppskallar som tror att de kan göra hur de vill bara för att det rusar till lite i veken. Som man känns det ibland kymigt att komma ikapp en kvinna bakifrån, på en gångväg, för nuförtiden är man ju i det läget en "möjlig våldtäktsman"
RÄDD RÄDD RÄDD    RÄDD RÄDD RÄDD

Det är genomruttet att det ska vara så och ALLA VI "RIKTIGA MÄN " - alltså som inte beter oss som svin mot kvinnor på gator, torg och i parker - borde resa oss som EN ENDA MAN och ryta till på dem som gör det. Kanske ta ett litet tag i hampan på dem och ruska runt lite, så det kändes lite...kanske skulle vi kunna bromsa en hel del av detta otyg.

Och så får ALLA VI MÄN faktiskt gemensamt ta på oss hela skulden...
Det är nog enda sättet att kunna få bukt med problemet.
Problemet ligger ju inte alls hos kvinnorna utan enbart hos oss män.


 ...och detta konstaterar, med sänkt huvud, den för dagen ganska förlägne vännen Socrate

Kommentarer
Postat av: Tierra

Tyvärr... tyvärr min vän... kan jag inte annat än att hålla med dig... och tyvärr är det väl så att ALLA män får bära detta på sina axlar... trots att den nog ändå bara är en förhoppningsvis "liten klick" av män... som förstör för alla oss andra...



Sköt om dig !



Varma hälsningar, Tierra

2008-10-23 @ 12:57:51
URL: http://filmjolk.blogspot.com
Postat av: Velourmannen

Män är djur. Utom vi som klär oss i velour.

2008-10-23 @ 22:57:44
URL: http://pennsoldaten.blogspot.com
Postat av: Socrate

Till vännerna Tierra och Velourmannen:

Nog är män djur alltid - kvinnor oxå, bara det att vi snubbar stannat i neandertalarstadiet, medan "skapelsens krona-kvinnan" "hängt med i utvecklingen" en hel del...

Fler velourmän efterlyses - åtminstone vad sinnet anbelangar - klädseln specifikt fysiskt är kanske inte min favorit...men kläder fattar jag inte ett jota av ändå - fråga hon som "utvecklats", som jag lever med.

hälsar mjukisen Socrate

2008-10-24 @ 09:07:05
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: amonym

Tänkte faktiskt på detta igår när jag var "tvungen" att promenera klockan åtta i går kväll (stegräknare stod på 2700 och jag hade akut behov av LUFT efter en hel innersittardag) - känns inte helt bekvämt att möta en man (eller ännu värre flera) när man är ute och går när det är mörkt. Känns sjukt att man liksom planerar för vad man ska göra om han "attackerar" "skrika-slå på väsentligheterna och springa" - tänk om man överreagerar och drar igång hela kit:et om han t ex bara frågar efter klockan.....

Men skämt o sidor ibland funderar man ju på vad som driver en del män. Hur kul kan det va att ha sex med någon under våld eller med någon som är totalt nerdrogad och slapp....vad får man ut av det....skumt.....

2008-10-25 @ 10:51:17
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: Fia

Det känns fel att skuldbelägga alla män för det våld som sker. Jag skulle nog inte vilja generalisera beteendet som manligt, utan jag anser att det är enskilda individer som har ett sjukt beteende. Sen får det så mycket större konsekvenser när män begår övergrepp, eftersom de i allmänhet har ett fysiskt övertag. Sen finns det lika sjuka kvinnor, men deras grymhet får många gånger andra uttryck än de rent fysiska.

Vi kan väl gemensamt sätta ner foten och kämpa tillsammans för ett säkrare samhälle?

2008-10-26 @ 08:20:05
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Ulla

Men du...du ska inte behöva bära det de "oriktiga" männen gör. Fast jag kan förstå din frustration och vilja att vilja hjälpa till. Min man säger att när han är ute och springer och kommer ikapp en kvinna då försöker han springa om så fort som möjligt för att kvinnan inte ska behöva orolig över vad han kan vara för en...och det är ju egentligen inte klokt att det ska behöva vara så.

2008-10-26 @ 08:44:10
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Ninni

Jag personligen tycker inte att ni normala män behöver ta på er skuld för alla idioter som inte kan bete sig normalt!



Det är sorgligt att vi kvinnor ska behöva vara rädda för att gå ute en kväll...knappt man vågar gå i skogen själv i dagsljus!



Nej min vän...skäms inte sträck på dig istället och var stolt över att du aldrig skulle komma på tanken att göra nåt dylikt.



kram

2008-10-26 @ 19:59:37
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: britten

ja jag måste ändå säga som fia att det känns inte riktigt att skuldbelägga alla män för det väld som sker...det finns så otroligt många modiga och starka och trygga män att förlita sig på också, det frå vi inte glömma så räta du på ryggen tycker britten som var " tvungen " att komma tillbaka...kram

2008-10-27 @ 21:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0