Gullan Bornemark !!! Vilken härlig människa!



Gullan Bornemark 80år...  ... ja, det är sant!  
                                                       (faktiskt 81 i november)

Ingen som var närvarande vid hennes och Mariakörens (Svenska kyrkans tjejkör för tjejer 6-10 år) framträdande i Vallsjö kyrka i Sävsjö i söndags kunde tro att hon är en endaste dag över - TJA, 55-60 max.
Vilken värme och vilken medryckande musikalitet!  HÄRLIGT !

Körledaren Carina och prästen Peter gjorde ju heller ingen besviken genom sina respektive uppgifter.
Inlevelsefullt körlederi som gav rungande sång och lättförståelig predikan i små portioner mellan sångerna...kunde inte varit bättre.

Att alla föräldrar till barnen i kören var fyllda av nostalgiska vibbar var det heller ingen tvekan om.
Vi som växte upp på 50-, 60- och 70-talen fick ju så att säga "Gullan med modersmjölken" , så vem kunde inte sjunga med i dem...och vem av oss har inte en innerlig relation till allas vår sångtant Gullan ?
I den efterföljande "kyrkkorv-och-allsångsstunden" i församlingshemmet sjöngs det av hjärtans lust från Gullans sångskatt och ingen var ledsen när vi gick hem. 

                                           ♥  ALLA VAR LYCKLIGA OCH GLADA !!!!  ♥
                                      TACK körtjejer TACK Gullan & TACK Carina!

     Bilden på Gullan är tagen av Anders Ebefeldt och hämtad med 
            benäget tillstånd från http://bornemark.com/gullan/       
     Bilden med affischen : Socrate by Sony Ericsson K610i

Kommentarer
Postat av: britten

å jag undrar hur många som precis som jag suckar lite nostalgiskt och utbrister ett åååååååååååååå när man ser gullan...det var min fars favorit och han sjöng alltid sudda sudda för mig ....vilken härlig stund det måste ha varit.../ kram

2008-10-15 @ 22:33:36
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag såg Gullan på "Allsång på Skansen" i somras, och jag var djupt imponerad av hur fräsch hon var. Det var svårt att tro att hon var 80 år.

2008-10-19 @ 09:04:47
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0