MÄRKLIGT FENOMEN

image447
Vilket märkligt fenomen.  Vet knappt om jag ska skriva under min egen dumhetsförklaring genom att offentliggöra en grej som hänt mej säkert 3-4 gånger senaste veckan. Utmanar ödet och kastar mej rakt ut i luften ändå.

Vi köpte en för oss ny - men begagnad - bil för dryga veckan sen. Den var av årsmodell 2002 och behäftad med de flesta tekniska finesser man kan tänka sig och några som egentligen är ganska löjliga, t.ex. fjärrstyrt centrallås. Himla fyndigt att bildörrarna är öppna redan 20 meter innan de egentligen behöver vara det, då man ju som regel inte har behov av en öppen/olåst bildörr innan man ska inträda genom den. Är vi nutidsmänniskor lata eller är vi bara lata? Strunt samma - smidigt är det och 5- & 7-åringen tampas om vem som ska få låsa upp med den "fjärrkontrollerande" bilnyckeln. 
                                            image483   image484
Nu till det egentliga ämnet för detta inlägg.
Jag har 4-5 gånger varit på vårdcentralen för att lämna blodprov och en del andra medicinska prover, sedan vi köpte vår "nya" SAAB 9-5 2.0T SportKombi 2002 (ja, så heter den och detta namn i sin kompletta helhet använder vi ALLTID, när vi ska tala om bilen eller bara säga att "jag åker nu, jag tar SAAB 9-5 2.0T SportKombi  2002" . . .för såna är vi - det vore för oss främmande att omnämna detta eminenta fortskaffningsmedel i så kortfattade och nästintill genant nonchalanta ordalag, som endast ordet "SAAB'en").    BORT DET !
                                             image485        image486
Nåväl, när jag då varit i färd att passera in eller ut genom de automatiska skjutdörrarna till Sävsjö vårdcentral, har jag flera gånger råkat ha bilnyckeln i handen och strax innan av ren reflex tryckt på bilnyckelns "öppnaknapp" för att undermedvetet försökt öppna skjutdörrarna med bilnyckeln. Varje gång har jag kommit på mej själv efter en tiondels sekund och kollat mej omkring så att ingen sett dessa dårpippövningar. 
                           MAN VILL JU INTE VERKA DUM TROTS ATT MAN HELT KLART ÄR DET!!
                                            image487





Kommentarer
Postat av: britten

Du kommer upptäcka fördelar med fjärrkontrollen..om du har händerna fulla och ska in i bagaget till ex ..eller om du bor 5 trappor upp och glömt att låsa bilen...ang Saaben...min make sa en gång att " nån saab kommer inte in i vårat garage, men nu när vi byter ut våra bilar mot miljöbilar så fanns det inte just nu så många miljömedvetna bilalternativ så det fick bli en SAAB men inte bara en saab utan en "SAAB 9,5 vector sport combi 2,3 T BIO" hhihihi
men jag kan tillägga att maken är mycket nöjd.Det blir nog flera SAAB kanske istället för en Ssangyong-Rodius 2,7 XDI ...När jag bodde i norrland körde jag saab V4 ..ett mycket utmärkt val på den tiden...oj så mycket bilsnack det blev nu..
men vi brukar skoja om att makens mottstånd till "saaben" bytts ut till en sådan förtjusning...Önskar dig en fin helg/ din bloggvän Britten

2008-03-14 @ 08:58:47
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Socrate

Socrate till Britten: Enligt vissa betyder SAAB, "SäljAsetAnnarsByt", men det kan jag alls inte skriva under på...har gillat dem sen första V4'an 1978, som bl a hade "FRIHJUL", dvs. man kunde frikoppla utan att trampa ned pedalen.

Så "SällanAldrigAvyttrasBilen" .

2008-03-14 @ 10:21:11
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Borthy

För mig låter det helt normalt, jag håller på med många sådan där saker! Kan inte just nu nämna någon men jag vet att jag håller på med sådant ständigt och jämt!

2008-03-14 @ 10:33:49
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: amonym

hihi kan se det framför dig.... vet du vad jag brukar prova ibland? Använda mobiltelefonen som mus (datormus då alltså)funkar inte särskilt bra bara så att du vet det!

2008-03-14 @ 11:36:48
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: Socrate

Socrate till Amonym: Måste genast prova det där med mobil som mus...tänk vad smidigt om de vore ihopbyggda...

2008-03-14 @ 13:27:15
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Fia

Men tänk vad förvånade alla runt omkring måste bli när du trycker på din fjärrkontroll och tada! Dörrarna öppnar sig! :)

2008-03-15 @ 09:14:02
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Ninni

HIHI!! Vi har en Saab, men vi säger bara bilen!!

Ha en skön lördag, kram

2008-03-15 @ 10:28:22
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: britten

hi hi det där med frihjul..jag brukade använda mig av det när jag hade lite bensin i bilen..då kopplade jag på frihjulet och rullade utför backarna och sparade bensin...och vägen hem däruppe var väldigt backig..hihi vilka minnen..kram

2008-03-15 @ 14:25:42
URL: http://pyrobritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0