5-åringars kommentarer

 I går var det focus på 7-årige sonen hos Socrate. 
                     Idag är det därför i rättvisans namn, den 5-åriga dotterns tur.

Hur jag än försöker så kommer detta inlägget att bli lite "kiss&bajsigt", men jag ska återge vad den 5-åriga dottern sade en morgon helt spontant och utan frågor från mor eller far och i 5-åringars värld existerar inget som man bör vara pryd eller rodna över...  Hon låg mellan oss och filosoferade över livets väsentligheter och frågor....Mamma smekte henne över ryggen och sa "undrar om det finns något som är så mjukt och lent som detta?"
5-åringen kände på sin pappas - alltså min - arm och sa att "pappas arm ä då inte alls len utan sträv och hårig!"
Så kände hon på min handlov och sa att den oxå var hårig och lite sträv och
 " inuti handen har du streck, pappa! " 
                                                                                                                                                                                            
...så kom den där plötsliga och - förlåt uttrycket men "förlösande repliken" (OBS! BUSKIS!) :

"Jag vet var jag kom ut, mamma. Jag kom ut ur din "springa" -
FY VAD ÄCKLIGT! "    
                                                                                                                                                          


En annan gång för kanske ett halvår sedan stod hon spritt språngande naken, och tittade ut genom sovrumsfönstret, som vetter direkt mot en gång&cykelväg som passerar just utanför vår tomtgräns, ca 5 meter bort, och med trosorna i handen...
Hennes pappa - dvs. Socrate själv - råkade komma in i rummet och utbrast " men E. du är ju helt naken! "
Hon blev inte svaret skyldig mer än en halv sekund : " Ja, usch - tänk om nån ser mina trosor! "

Att ha med barn att göra ger dig MÅNGA GLADA SKRATT ! ... menar vännen Socrate /

image301

Kommentarer
Postat av: Borthy

Man får höra så härliga (och mindre härliga) sanningar från sina barn!
Jag väljer att dela med mig av en mycket fin komplimang jag fick av stora sonen för många år sedan en dag när vi gick hem från dagis:
-Mamma, du ser förvånansvärt ung ut för att vara en mamma!
(jag kan säga att jag har fått mindre härliga också... hi hi...)
Coolt din E tänkte om nakenhet och trosorna!

2008-01-31 @ 04:17:04
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: britten

ja barn är en ständig källa till glädje, och vilken rikedom att få ha en sådan källa att ösa ur.

Ha en riktigt bra dag ! måste rusa till tandläkaren nu..aj aj aj..håll tummen.

2008-01-31 @ 08:39:16
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Socrate

Socrate till Borthy: Vilken härlig och glädjande kommentar men...I barnens ögon är mamma alltid en UNG beauty...
...och till Britten: Tummarna hålles härmed!


HA EN FIN TORSDAG BÅDA TVÅ!

tycker vännen Socrate

2008-01-31 @ 10:46:39
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Fia

Ha, ha, härliga kommentarer! Har man barn är man rik!

2008-01-31 @ 20:34:51
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: amonym

haha! Åh visst är de söta! Håller med Fia - de är en verklig rikedom!

2008-02-02 @ 10:33:55
URL: http://amonym.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0