KOMMENTAR TILL MELODIFESTIVALEN FRÅN EN SJUÅRING

image435                          image438
     image445
I lördags när vi satt framför TV'n, jag, frugan och de båda minsta, dvs. dottern 5 år och sonen 7 år (ja, de båda tonårssönerna tillhör ju sällan de hemmavarandes skara på lördagskvällarna) och tittade på melodifestivalen, fällde sonen en skön kommentar. Efter att ha hört låten "When you need me" med Thérèse "Tessan" Andersson, där refrängen sjungs i minst sagt högt tonläge och med mycket vibrato sa han:
"VARFÖR SKA MAN HA MIKROFON NÄR MAN SJUNGER OPERA? DE Ä VÄL ONÖDIGT!"

Vidare kommentarer överflödiga.
Thérèse"Tessan"Anderssonimage444
                                        (bilden från http://www.melodifestivalen.se/)
...nja - en liten kommentar dock: Inget ont om vare sig låten eller Tessan, men hemma hos oss tyckte vi inte det var nån "schlager". Dessutom tycker jag att det klagas alldeles för mycket på festivalen. Okay, vissa låtar fattar man inte men när det gäller musik finns det lika många viljor som det finns låtar så. . .hörde dessutom en kritiker som t.o.m. spydde galla över att en artist tittat vindögt vid nåt tillfälle och då blir det smaklöst i överkant. 
Nu år 2008, när vi har ca 849 kanaler minst per hushåll, går det säkert att hitta ett alternativ om man inte gillar det som sänds och ett idiotsäkert alternativ är avstängningsknappen. Den funkar så gott som ALLTID!
Jag säger som Magnus Härenstam, "varför ska man klaga på allt och alla?"
                  - - -OK, "liten och liten kommentar" - nu är det ju Socrate som skriver - - -
image439image436 image440        Tre som enkelt platsat. . .

                                                        // Socrate //

Kommentarer
Postat av: britten

Du det var det bästa jag hört på länge ...skriver du en ny promnemoria så skriver jag under på det också min vän...så tråkigt det är att höra dessa klagomurar välla över oss ..det finns ju 1000 kanaler att titta på och vill man inte titta så stäng för i allsin dar...ja du ser det här kan jag gå igång på...det finns så mycket musik och ingen bra eller dålig..allt passar till någon...

( så du vill inte följa med mig på min fönster shopping )
synd ...kram från / britten

2008-02-27 @ 08:17:11
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Socrate

Socrate > Britten: Njae, kunde väl henka på fönstershoping men mest för att få komma till huvudstaden igen. Är ingen storstadsmänniska och hade nog allt en del förutfattade meningar innan jag tillbringade hösten 1997 boende i Bergshamra, studerande kontaktlinstillpassning. Fick äta upp de flesta fördomarna och trivdes utomordentligt bra. Vill dock inte bo i storstad permanent...
Tror efter lite eftertanke att "shopingen utan shoping" blir bäst för dej utan mej i hasorna...

HA DE BÄST
tycker vännen Socrate

2008-02-27 @ 09:25:26
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Fia

Jag tycker att det är roligare att lyssna på melodifestivalen nu när det är större bredd på musiken. Det är ganska charmigt när det finns både hip hop, salsa och opera i samma program.

2008-02-27 @ 11:52:29
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Ninni

Kul kommentar..jag gillade ju den låten fast den kanske inte platsar på melodifestival!!

Lite kul är det att sitta och klaga lite grann..men man behöver ju faktiskt inte titta!

Ha det gott,kram

2008-02-27 @ 16:27:29
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: britten

jo men det blir nog bäst så...min dröm det är att jag ska kunna komma till storstan i bland..sen växla mellan Holmträsk i norrlands ödemarker och en liten fiskeby på Mallorca...vi får se vad framtiden ger...jag är ganska så trött själv på att bo i storstan men jag älskar stockholm ändå på nåt vis..kram

2008-02-27 @ 17:21:40
URL: http://pyrobritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0