Nu börjar de ploppa upp igen som svampar ur jorden...

image435                                          image523

STUDSMATTORNA ALLTSÅ . . .
Mina båda minsta har legat på hårt senaste dagarna efter att ett par kompisar fått sina mattor ihop- och utsatta. Snacka om att utöva påtryckningar. Gråt, tandagnisslan och även mutor har utlovats, men fadern har hittills varit omutbar! Idag kan han nog inte vägra längre dock, så det får väl bli lite plock och pyssel i eftermiddag. När man är under tio och någon enda av kompisarna fått ut sin matta, är man oerhört nära döden om inte den egna blir utsatt fortare än kvickt och snabbare än genast.
 image526
En flygfoto kan visa på hur det ser ut från ovan, där vi bor. . .inte mindre än fem blå prickar fördelat på 21 kåkar.
Den blå pricken längst ner till vänster är våran prick eller om du så vill våran studsmatta, som står utanför vårt hus.
Njae, ännu står den inte där - fotot togs förra sommaren - men snart har vår studsmatta fått inta sin plats på gräsmattan, efter vinterdvalan. 
Men snarast måste det ske - annars står de unga's livhank kanske inte att rädda. . .
Undras om det ska bli ännu fler i år?

Kommentarer
Postat av: britten

Ja jag har tänkt på detta i bland när jag flygit att antalet studsmattor är väldigt högt här nere..i norrland ser man däremot nästan aldrig några...undrar vad det beror på ?..Är det stor skaderisk med mattorna undrar jag också lite försiktigt....ha en fin kväll

2008-04-17 @ 19:30:56
Postat av: amonym

men guuuuuud har du inte fått ut mattan än??? Stackars barn=)))) Våran har varit under snötäcke två gånger - men att den kom ut så tidigt beror på två driftiga 13-åringar=) Bra att ha ibland=) 13-åringar alltså....studsmattor också förresten. Och visst är skaderisken förmodligen eeeeenorm men, peppar peppar, här har vi klarat oss hittills. Reglerna är dock max 2 och nu när 13-åringarna är så stora är det max 1 som gäller.

2008-04-18 @ 17:12:29
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: britten

GRATTIS TILL SM GULDET::::blir det till att fira idag...

2008-04-19 @ 10:19:55
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Ninni

Synd bara attt dessa mattor är såå fula!

Varenda tomt har ju en, man kan tycka att det skulle räcka med bara ett par per område..så kan barnen samsas!

Gör man ett sånt där flygfoto i Spanien så är de blå prickarna pooler istället.

Ha en skön helg!!

2008-04-19 @ 13:31:18
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Fia

Det verkar ju ruskigt roligt att hoppa på studsmattorna! Kan man inte ha en skyddad plats där medelålders personer får hoppa av hjärtans lust?

2008-04-19 @ 19:51:46
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Socrate

Socrate svarar Fia och alla andra medelålders avundsjuka:
Välkommen till oss att hoppa på vår matta. Jag beträder den själv både nu och då, men då får inga barn vara med, för då knakar det och mattan nuddar gräset (nästan) .
Nu är inte vår matta placerad alldeles enskilt men ganska i alla fall. Då och då passerar nån på "GC-vägen"(kommunalsvenska för Gång- & Cykelväg) bakom huset. Borde vara lätt att hitta hit för flygfotot säger ju det mesta...eller?

vännen Socrate --- som lever på hoppet

2008-04-19 @ 20:45:19
Postat av: maria

Jag håller med Ninni, det ÄR fult med studsmattor!
När mina barn var små skulle jag ha den perfekta trädgården men det höll inte så länge. Barn måste ju få röra sig och leka som de vill så jag gav upp och snart fanns det både studsmatta och en lika ful pool...hihi! +sandlåda gungor och vattenrutschkana m.m. Det liknade mer ett sommarland än en trädgård.
Nu är de vuxna och har flyttat hemifrån och jag får ha min perfekta trädgård.....men då dimper väl barnbarnen snart ner och jag VET att jag kommer att få återfall då med ful pool och allt det där. Var sak har sin tid!!!

Ha en skön dag i solen.

2008-04-20 @ 07:21:27
URL: http://www.nightviolet.blogg.se
Postat av: Ninni

Nää jag vågar inte hoppa..då kissar jag nog på mig..haha!

Ha det kul på mattan men var försiktig, kramen

2008-04-20 @ 10:37:00
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Hilda

Studsmattor är väl skoj men farliga. Jag ska väl kanske inte säga något som knappt hoppat på en men de ser farligt ut tycker jag:p

Ni får ha det så bra nu så syns och hörs vi som sagt när Norge är över. Tänker på er ska ni veta, NI är så underbart härligt!
Ta hand om er/ HIlda

2008-04-20 @ 19:16:57
URL: http://t0rstenss0n.blogg.se
Postat av: Ninni

Ja det gäller att knipa, attans att man kan kissa på sig när man hoppar hage också!

Ha en skööön dag!

2008-04-21 @ 14:29:53
URL: http://www.ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0