Planka är inte alltid planka

Härom sistens kastade jag helt utan skyddsnät ut frågan rakt ut i cyberspace "vad är det för skillnad mellan en planka och en bräda?" .
Planka...eller bräda...image68
...eller planka...eller bräda...eller...
Sökte på Google på ordet "PLANKA" . Vad kom upp tro ?  Ja, inte något om trägrejen "planka" i alla fall.
Däremot 500 träffar om att "planka in" på tunnelbanan, idrottsevenamang, konserter och annat. Jag blev mer än häpen av detta sökresultat. Att ordet "planka" kan betyda mer än en sak visste jag ganska väl men att jag skulle få så många träffar på verbet "planka" och så få på grejen "planka" var ïnte så lite förvånande. Är detta månne ett tidstecken? Vi är alltså mycket mer intresserade av olika sätt att mygla oss in utan inträdesbiljett eller färdbevis, än av det mest använda och uråldriga materialet i våra bostäder, möbler och säkert 63 miljoner andra prylar?!? Jag blev faktiskt ganska förvånad...sen satte jag genast igång att googla vidare och lära mig alla befintliga trick man kan "planka in" på. Vem sa att Socrate var så himla redig då?

SOCRATE REKOMMENDERAR:
Medan detta inlägg knackas ner, smeker Peter Gabriels platta "SO", från 1986 mina öron. Speciellt låtarna "Don't give up" - duett med Kate Bush - och "Mercy Street" är sköna och bland mina ALL TIME HIGH bland lugna favoriter. Om man vill ha lite tuffare tag kan "Sledgehammer (vidare beskrivning onödig) och "Big time" spelas.

Kommentarer
Postat av: amonym

Dont't give up ..... måste nog lyssna på den! Behöver den nu! Uthållighet är en himla användbar egenskap! Eller hur!
//amonym och lusig

2007-09-14 @ 13:45:59
URL: http://amonym.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0