Ny upptäckt inom klädmodet*

Stod och strök tvätt härom dagen. Inte för att det sker med någon regelbundenhet och absolut inget att skryta med, men ibland får frugan lite stöd av mannen med detta "evighets-slavgöra". Mamma brukar säga att "på min tid brydde vi oss inte om en liten fläck och det gick bra det med". Jag förstår och instämmer i denna tes men har inte helt lyckats övertyga en viss, mig närstående person, om att det kunde ge viss avslappning i tillvaron om man kanske släppte, säg 10%, av "tvätthetsen" . . . 
                                         fashion guy   image83
Nåväl jag strök alltså (och javisst, det tar säkert tre gånger så lång tid för mej som för frugan, men "tid är ju det enda man har") och döm om min förvåning när jag upptäckte 2000-talets senaste uppfinning inom klädmodet. "Nu får han väl ge sig, men han är ju bara sju år den lille goingen" Yngste sonens sweatshirt hade ju en kvarglömd skjorta inuti - trodde jag.
NOPE! Det var bara en isydd bit av en skjorta med kragen och ca 10 cm skjortöverdel. Nedtill hade man sytt dit lite nederdel av en skjorta som stack ut så där häftigt slappt. Vilken upptäckt!! Vilken häpen fader!! Man bemödar sig alltså att klippa sönder skjortor för att sedan sy dit resterna i sweatshirts o annat, bara för att det ska vara häftigt. Eller sitter man och syr små skjortfragment som man sedan använder till denna modeinnovation? "Beats me!!"
 
Jag kan dock se en mycket praktisk detalj, som skulle funka klockrent på mej. Jag gillar inte att ha tjocka tröjor för jag blir så varm då och tröja med skjorta under är numera helt uteslutet. Men se! Här öppnade sig en ny möjlighet för mej. HURRA! Jag kan ha sweatshirt och skjorta samtidigt...men inte...men nästan...eller hur?

                                                                 / återigen impade Socrate /

* se tidigare inlägg om detta fascinerande ämne 12 och 19 juli samt 3 augusti 2007.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0