Magiska toner från mobilen...eller inga toner alls

Konstigt!!!  När man ställer in mobilsignalen på så där lite lagom "mitt-i-mellan-stark" volym, om man råkar befinna sig i ett sammanhang där det inte är helt önskvärt att den alls hörs, men bara lite, så brööölar den som ett  tordön.
                        image108              image110
Ställer man däremot in den på "allra-som-starkaste-bauta-hiskeliga" volymen för att man helst inte ska missa ett viktigt samtal, när man befinner sig ensam i ett ljudisolerat rum och bara sitter helt tyst och inväntar att det ska ringa, så kan man ju ge sig tusiken på att man missar samtalet för att signalen inte hörs.  VAD BEROR DETTA PÅ?  Detta märkliga fenomen har hänt mig ett antal gånger och min slutsats är följande fyra alternativ, varav de två sistnämnda är de mest troliga:
1. Socrate börjar få taskig hörsel av ålder och musik på stark volym (både lyssnad&själv utövad, helt utan några som helst hörselskydd).
2. Alldeles för tjocka foder i fickorna där mobilen förvaras när den inte används aktivt, så att ljud inte hörs alls.
3. Mobilen är i själva verket mycket riktigt förtrollad och ställer helt sonika in sig på "no sound at all" när ägaren vill ha "most sound on earth" respektive viceversa i den omvända situationen.
4. Marsmänniskor som just i hemlighet invaderar jorden har kopplat sin osynliga infra-ultra-super-mega-elektroniska ljudförstärknings-&-försvagningsutrustning till just min mobil, för att straffa mej, bara för att jag inte tror på dom. VET NI, KÄRA FEM LÄSARE SVARET - HÖR AV ER SNARAST!
                                                  / Förbryllade Socrate /

Kommentarer
Postat av: amonym

hihi Käre Socrate.....även om alternativ 4 är absolut roligast så tyvärr tror jag inte den är troilgast.... fast man kan jue aldrig veta!
Jag håller på alternativ två!
Kul med flygreklam när du just skrivit om marsmänniskor hihi!

2007-10-14 @ 19:47:16
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: Socrate

>>: Amonym:Ja, jag slutar aldrig att förundras och roas över sponsorreklamen. Ha en goer dag.

2007-10-15 @ 07:35:26
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0