"Det är superskönt"

Yngste sonen, 7år, brände av en sån där "7-årings-kryptisk-men-underbar" kommentar idag. Han hade lånat brorsans gitarrplektrum och satt i bara filsingarna och spelade men tappade plektrumet så det for in genom hålet i klanglådan på gitarren och fick med "skaka&vrida-metoden" försöka få ut det. Så trodde hans far att han tappat bort det men fick svaret "jag har det mellan magen och remmen - det är superskönt" . Han hade alltså placerat plektrumet innanför kalsongresåren för att inte tappa bort det mer och detta var ju listigt gjort, samtidigt som fadern tyckte att det kanske inte var så trevligt ur hygiensynpunkt för storebror med ett "kalsongplektrum" . 7-åringen vidhöll dock att känslan med ett plektrum mellan mage-kalsong var "superskön" så det fick vara hur det ville med hygienen - vaddå? "Det var ju både svalt och lent".  Så släng er i väggen alla ni som tror att ni är inne!!! Senaste trenden är INTE "nedhasade brallor med upphasade filsingar" !  Inte enbart i alla fall. NÄ - ska man vara SUPERDUPERINNE ska man ha ett plektrum mellan kalsongresåren och lilla maggen oxå. Ett s.k. "kalsongplektrum" .  
SÅ DE SÅ!!! ...och kom ihåg var ni hörde det först...
                                         image93    image94

VAR FÅR DOM ALLT IFRÅN, BARNA?

Kommentarer
Postat av: Vilhelm

Jag var före.
HAr hela kalsongerna fulla av plektrum..

2007-10-07 @ 22:17:44
URL: http://fransvilhelm.blogspot.com
Postat av: Borthy

Min 7-åring kom hem från skolan härom dagen och sade han tillhörde ett gäng med häng!
Alltså, byxorna nedhasade...lillplutten...
Jag tror han hellre skulle köra den där musikprylen egentligen....men hans storebror spelar klarinett och jag vet inte hur uppskattat det skulle vara att ha den i kalsongen även om den är len...???
:-D
Jag har nog ett plektrum annars jag kan låna ut till honom...
Spelar du något instrument?
Kram och trevlig kväll från Petimäterskan Borthy

2007-10-07 @ 22:32:15
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Socrate

>>Borthy: Fuskar lite med både piano, gitarr & bas. Har dock aldrig haft plektrumet i filsingarna.

2007-10-08 @ 09:13:48
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: amonym

VA!? Har du aldrig haft plektrum i brallorna! Det trodde jag alla hade! Och vilken tur att min son slutat med bastuba! Hade fått köpa nya byxor.
Till Borthy: mr Socrate är en riktig musiker! Fuskar inte alls! Har hört rykten om baskunskaper utöver det vanliga!!!!

2007-10-08 @ 13:50:41
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: Borthy till amonym

Han kanske bara inte vågade säga han haft pianot i brallorna? jag tycker att det är roligt och trevligt att ha fått komma in i din och Socrates värld! Tack och kram till er båda.

2007-10-09 @ 12:38:52
URL: http://borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0