WOW och JIPPEE

                                         image183
Hej på Dej!  Det har ju varit lite allvarligt snack på den här bloggen några dagar, om sjukdom, sömnlöshet mm.
Det är en stor del av mitt liv och som påverkar så mycket att det upptar mycket av tankeverksamheten också.
DOCK - Idag blir det mer positiva tongångar, nämligen det här :

Somnade vid 00.30 i går - nja, idag var det ju faktiskt - och sov som en stock ända tills frugan trekvart innan väckarklockan skulle ringa väckte mej och undrade om jag hade några batterier till hennes CD-freestyle. Hon är totalt uppslukad just nu, av Kajsa Ingemarssons ljudbok "Inte enklare än så" . Gav henne lite tips om var hon skulle leta - vår batterisamling byter plats då och då - och "tur som en tok" hittade hon två passande kräftkällor. Resan till skolan - hälsohögskolan i Jönköping, med tåg 7-8 mil - var räddad.
Själv kände jag mig ovanligt pigg och någolunda utvilad, så jag klev upp 1.5 timmar tidigare än jag brukat de senaste veckorna. Vilken WOW-känsla det var. Att få känna att det gick lätt att stiga upp och ganska smidigt att morna sig.

 image181image181image181image181image181image181image181image181

Denna dagen förtjänar verkligen en chans och det har den i sanning fått för, som jag skrev i går, starten återspeglas i stora delar av resten av dagen och dagen idag fick en ovanligt bra start för mej.
                                 SOCRATE & SOLEN SKINER IKAPP IDAG !!!   

     

Kommentarer
Postat av: amonym

hihi känner igen det där med batterierna. Mannen kastade sig upp ur sängen en kväll (när jag nästa hade somnat) och rusade ner och tömde fjärrkontrollerna för att lyssna färdigt! Gissa om jag blev super rädd?!
Skaffa dig en bra fredag!

2007-11-23 @ 07:43:18
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: Tierra

Tittar in en liten snabbis... ska strax åka för att hämta bilen på verkstan...

Hoppas du får en skön fredag och en riktigt trevlig helg !

Varma hälsningar, Tierra

2007-11-23 @ 15:29:59
URL: http://filmjolk.blogspot.com
Postat av: Borthy

Jag hör possitiva tongångar! Härligt!
Lova köra vidare på det!
En sak som jag tror...... observera tror.....är att om man väljer se livet ljust (utan att för den saken skull förneka svårigherter men ändå inte lägga fokus på det) som du gör så tror jag i förlängningen att man psykiskt blir starkare (säger inte att du inte är det nu) och i och med det så minskar också sådant som kroniska smärtor och allergier och eksem....
Men självlklart så vet jag ju också att det är jäkligt tröttande och svårt att vara possitiv när man lever med smärtor och t ex den eviga vidriga klådan.
Du förstår vad jag menar va? Inte för att jag tror att klåda är psykiskt men det kan förvärras av stress av olika slag?
En vänninna till mig jobbade på en mack. Macken blev rånad en natt när hon jobbade. Hon blev otroligt stressad av det som hände och ett jätte-exem slog upp i hela hennes ansikte och över händerna.
Hon fick inte bort det på något sätt under lång tid men fick sedan gå till någon och prata om sina upplevelser...nu för tiden har hon inget exem kvar! Alltså, det var ett exempel på när jag tror det kan förvärras av stress.
Det jag ville skriva var att jag tror att besvär kan förbättras om man försöker stärka sig med possitiv livssyn.
Är jag ute ock cyklar? Vad är dina erfarenheter? Hänger det i hop?
Jo, jag har ett exempel till. En annan väninna har Psoriasis (kan ej stava det) och utbredningen på den varierar kraftigt med hur hon mår under längre tid.
Kram från Borthy som lovade komma med käcka tips om klådan. Nu ska jag sluta. Kram
I dag fyller Amonym år!

2007-11-24 @ 11:04:15
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Socrate

Jodå, Borthy. Känner att jag har viss framgång med att ta åt mej av ditt "evinnerliga tjat" om att se positivt på livet. Jag är i grunden en ganska positiv person men precis som du skrev tas man ner i humöret av att vara sjuk år efter år.
JAG ÄR MYCKET TACKSAM ÖVER "DITT EVINNERLIGA TJAT"
- KEEP ON NAGGING!
// Happy Socrate
(och Du - Psoriasis stavas precis som du skrev det)

2007-11-24 @ 13:39:16
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: britten

Godkväll...ja jag känner också att det är så mycket bättre för både kropp och själ att välja glädje,...men ibland så går all energi åt för att kroppen kräver den och kväver allt annat...men vi kämpar på ...eller hur..ha det gott

2007-11-24 @ 16:24:15
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Socrate

Hej Pyrobritt: Visst kämpar vi¨på alltid...även om det precis som Du skriver "går åt så himla mycket energi att kroppen kräver den" (kunde varit mina egna ord...)
För egen del känner jag att jag hela tiden sviktar gentemot frugan och barnen men...sjukdomen sätter hela tiden käppar i hjulen.
Vi kämpar hur som helst på så gott det går.

Tack för uppmuntran //Socrate

2007-11-25 @ 10:47:01
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0