TRODDE MIN SISTA STUND VAR KOMMEN!

                                               image215
I går trodde jag min sista stund var kommen. Ja, inte hela da'n i går men under 2-3 sekunder, när jag stod utanför Sparbanken och kollade in hus som var till salu eller hade sålts. Tycker att det är kul att "kolla in utbudet", utan att för den skull vara i säljar- eller köpartagen själv. Bäst som jag står där kommer en bil, som gör en manöver något åt vänster, för att sedan mycket snabbt köra rakt åt höger, upp på trottoaren mot mej. Vid denna plats finns en avfasning av trottoarkanten precis mittför ett par av postens brevlådor som sitter uppsatta där, ca 2 meter från där jag stod, så fort gick det när inte mycket hindrade fordonets framfart. Bilen kommer alltså, av vad jag i denna sekund kunde döma, RAKT EMOT MEJ!
Vad tänker man i det ögonblicket? Jaa, jag hann tänka att "nu är det kört" (i ordets dubbla bemärkelse). Att bli nermejad av en bil som tvärgirar upp på trottoaren och ser ut att köra rakt in i postkontorets foajé och på sin väg mosar mej!!!
Men nej! Så slutade det inte, utan i bilen satt en rörelsehindrad person, som "bara" skulle köra intill brevlådan för att kunna lägga på ett brev (känner igen honom). Och då passade han på när just jag stod där och var totalt oskyldig och liten och längtade efter mamma och sög på tummen av skräck! Nää, det gjorde jag Ej, men nog fick jag en tvekans tanke över mitt "sista ögonblick i livet". Bilen stannade knappa metern från mej och allt slutade väl.
Snacka om att bli lurad på ett skräckfyllt sätt.
                    
                      JAG LEVER ALLTSÅ FORTFARANDE
                                           - KANSKE TILL NÅGONS STORA SORG
                                                             - MEN FAKTISKT MIN EGEN STORA GLÄDJE!


                                                                                   / Socrate the survivor /      
        


Kommentarer
Postat av: britten

Men jag kan bara tänka mig hur ens liv passerar när man tror att ens sista stund är kommen ...huvvaligen..

Men du lever inte till bara din egens glädje utan många mångas och till många bloggares stora glädje också...

2007-11-27 @ 21:12:01
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: konrad

Påminner om min första dag med körkort för en evighet sedan. Plockade upp två kompisar och ut på stan i min ljusblåa Opel.

Allt gick jättebra tills jag vände vred på mig för att prata lite med kompisen i baksätet. Glömde och släppa ratten och vips var vi uppe på trottoaren. Lyckligtvis ingen stolpe, rullator eller barnvagn bara lite sårad stolthet.

2007-11-28 @ 01:51:51
Postat av: amonym

hua hua! Men visst känner man sig ovanligt alive efter en sådan upplevelse?!

2007-11-30 @ 08:09:31
URL: http://amonym.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0