LONG LOST FRIEND

                                           image153          image153                                                                     
Fick genom bloggen kontakt med en kille som undrade om jag bott i närheten av Hakarpsvägen i Huskvarna på 1960-70-talen. Visst gjorde jag det. Tog via mail - han har ingen egen blogg ännu - kontakt med honom och det visade sig att han var en kompis som var med i samma kamratgäng när vi var så där 8-12 eller så. Han flyttade sedermera från stan och all kontakt upphörde, bortsett från något kort åren efteråt. Nu hamnar han av en ren händelse på min blogg, där jag skriver om ditt o datt ur den märkliga flora av händelser som kallas livet. Så hittar jag en kommentar till ett av mina inlägg och eftersom jag är så himla väl uppfostrad och en hedersknyffel, svarade jag honom givetvis, då jag tyckte att det han skrev på några få rader var vettigt. Jag funderade efteråt på hur han kunde veta vem jag var - jag bloggar ju under pseudonym - men kom så på att i mitt svarsmail, som jag upplever är en lite annan sak än bloggen, eftersom den riktar sig till enbart en enda person - skrivit ut mitt riktiga namn. Min barndomskompis kände igen det och svarade med frågan som inledde denna berättelse.
                                                               image155
Vilka häftiga krumsprång som kan inträffa i bloggandets underbara värld. Genom cyberspace får man efter  37 år kontakt med en barndomskompis som man minns med stor värme och glädje, trots att vi bara umgicks några få år. Klart läckert och nu ville även ett par andra "killar" (jaa, kalla oss medelålders män eller vad du vill...) som var med i samma gäng, ta kontakt med denne "long lost friend" .
Säga vad man vill om bloggandet men på det halvår jag sysslat med det, har det hänt en handfull händelser som jag aldrig kunnat ana i min vildaste fantasi. Och "Konrad" - vi kan ju kalla dej så - om Du läser detta hoppas jag att du inte tar illa upp, jag yppar ju inte vem du är - utan kanske även du instämmer att det är lite fanstastiskt.

                                                                        / överrumplade Socrate /

Kommentarer
Postat av: Konrad

Socrate, håller med av alla miljoner bloggar i världen så snubblar jag över en med en gammal lekkamtrat. Det är som den gången för 10 år sedan när jag stötte på en kompis från högstadiet i Kungsträgårdens T-bana just den dagen han var på besök i Sverige. Han bodde då sedan 15 år i Japan men var just då i Sverige, Stockholm, T-banan och det tåg jag skulle åka med!
Kul att fått kontakt efter så många år. Ska ner i källaren och leta efter minnen från den tiden. Det var som sagt över 37 år sedan och har inte tänkt på kompisarna från kvarteret på kanske 35 år..

2007-11-10 @ 12:54:46
Postat av: amonym

Vad häftigt!!! I bland undrar man ju om det bara är slumpen eller något annat!

2007-11-11 @ 17:43:09
URL: http://amonym.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0