DILEMMA

OK, följande kanske borde vara i avdelningen "bagateller man glömt & gömt" men nu kommer den här i full frihet:
Var på föräldramöte i yngste sonens klass i går kväll. Blev ganska sömnig efter en stund (...som vanligt, då Socrate är en trött typ pga ständig sömnbrist - somnar i alla tänkbara och otänkbara situationer). Var tvungen att simulera ett toabesök för att få röra på mej och vakna till lite. Ingen skugga över 7-åringens fröken, för hon hade en smidig och lättsam information om ditt-o-datt, men som sagt, Socrate kan somna där ingen annan kan.
Tog alltså en tur till toan och funderade över livet i ett par minuter innan jag spolade och gick tillbaka igen. Nu var det bara ett problem: Efter ca 5 minuter blev jag kissenödig på riktigt - VAD GÖRA NU? Kan väl inte gå en gång till när jag redan varit en gång??? Nej & nej! Undertecknad fick gott hålla sig och fixa bestyren senare i hemmet. Tack o lov var det bara ett dryga timmen långt möte så väl hemma ca en kvart efter det "riktiga, verkliga behovets påkallelse" kunde befrielsens stund inträda. Ibland är det bra att inneha festblåsa. . .    
              image151

. . .och om Du nu någon gång har undrat över varför män kan kissa stående så finns svaret här.

Kommentarer
Postat av: Borthy

God morgon!
Jo jag tycker han verkar betydligt piggare! Skönt!
Söt historia om Adam och Eva!
Jag tvärtemot dig kan aldrig sova när jag får möjlighet....inte bra.
Kan du inte få medicin mot klådan om den bara kommer från huden så att säga? Kläda är riktigt vidrigt, jag hade urtikaria en gång i några veckor och kliade mig fördärvad panikslaget...men det var bara 2 veckor det så jag fattar att ditt måste vara helt knäckande! kram

2007-11-09 @ 07:47:29
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Socrate

Socrate till Borthy: Kortison gör underverk några veckor men jag kör just nu en alternativ specialkur så det går inte nu. Många alternativa metoder ger ökad uppblossning av sjukdomen, för att sen göra gott. Hoppas detta är ett sådant! Har provat det mesta men inget har givit bra effekt.
Tack för omtanken hur som helst - önskar Socrate

2007-11-09 @ 07:52:52
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Tierra

God förmiddag !

Tack för ditt (och Borthys)stöd... visst är det nog så att det är lite mera uppåt igen... men jag har samtidigt lärt mig att aldrig ta ut för mycket i förskott...

Intressant berättelse här ovanför... kan verkligen förstå att det blev både lite jobbigt och pinsamt när det verkligen tryckte på ;-) Seriestripen var väldigt kul för övrigt :-)

Sköt om dig och ha en fin fredag och en riktigt trevlig helg !

Varma hälsningar, Tierra

2007-11-09 @ 09:22:35
URL: http://filmjolk.blogspot.com
Postat av: amonym

hihi! Det var en söt historia (både din och Adam och Evas). Att kunna sova är en gåva! Det syns väldigt tydligt när man pratar inför en grupp om någon har svårt att hålla upp ögonen. Men för sitt eget egos skull får man ju lov att tänka att den stackarn har nog haft en tuff dag och inte tro att man själv är sövande....hihi!

2007-11-10 @ 10:26:04
URL: http://amonym.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0