Vaknade tidigt idag...

Tänk vad gott det är att vakna i ottan och känna sig pigg och stark, när man är van vid att ständigt vara trött och seg. Får alltid slita med att komma ur sängen på mornarna. Har tagit kortison nu i 5 dagar och mår prima. Tänk att denna mirakelmedicin kortison kan göra sån skillnad!

Har sedan födseln för så där en 47 år & 2 dagar sedan haft eksem med ständig klåda och utslag. Detta gör att man ligger vaken och kliar på nätterna och har svårt att sova. Klådan finns ju där även dagtid - STÄNDIGT - och har gjort att livet påverkats i en mer & mer jobbig riktning.

Ögonen tar stryk också, då de blir allt mer ljuskänsliga, så vistelse i solen är inget för mej.

DOCK HAR JAG MASSOR ATT VARA TACKSAM FÖR !!

En härlig älskad fru, 4 underbara barn och ett meningsfullt liv

(plus 10 000 andra saker som inte finns plats för här...)

Tro inte att jag saknar mening med livet, men man har ibland lite svårt att hålla humöret uppe när det kliar som mest, man blir ganska nervös och har svårt att fokusera på nåt annat än sig själv. Detta gör ju tillvaron en smula komplicerad i en 6-personersfamilj.

"Pappa tänker bara på sej själv!"

Det gör han absolut INTE men ibland kan det nog verka så.

Sånt är mitt liv och jag ska inte trötta ut någon mer med det ...känner bara att man kanske kan ge någon annan som har det jobbigt lite tröst genom att berätta sin historia...och kanske ge någon som aldrig varit sjuk en liten tanke om hur det kan vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0