...så det kan bli...

Eftersom min blogg är annonsfinansierad finns det alltid några annonser i form av länkar på den.  Företagen som finns bakom länkarna betalar en viss liten summa för varje besök via min blogg. Tyvärr inte till mej men till ägarna av www.blogg.se. Nu kan man även anpassa det så att det är länkar som man har en relation till, intressemässigt, profilmässigt mm och idag spelade denna funktion mig ett kul spratt. När jag öppnade bloggens startsida fanns länken för  "Trädfällriktaren STALPEN"  på min sida. En länk till Gränsfors smide i Gnarp AB. Jag citerar deras hemsida : 
 "Stalpen är en mekanisk trädfällare som får ett träd att falla i önskad riktning, även mot trädets naturliga fallriktning" ...och jag som inte ens hade en aning om "Stalpens" blotta existens.
Jag har visserligen för många år sedan både hållit i och kapat ved med en motorsåg men aldrig fällt något träd (vad jag kan minnas). Mycket tveksamt om jag någonsin kommer att göra det heller. Hur kunde då denna länk hamna på min blogg? Ett lyckat spratt, spelat av slumpmässig humor i alla fall.

Kommentarer
Postat av: evans

Jag tror att reklamen anpassas beroende på vad man skriver om. Har du skrivit om träd kanske...? Det brukar vara ganska kul att se vad man har för reklam på bloggen ibland :-) Ha det så bra!

2007-07-09 @ 14:13:31
URL: http://evans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0