ÄNTLIGEN!!!

Äntligen har jag lyckats flytta mitt mobilnummer till den nya mobilen - det kära gamla invanda nummer som jag haft i säkert 10 år och som alla mina bekanta har reda på, från Telenor till TRE. Detta tog ca 8-10 telefonsamtal (med Telenor's kundtjänst som ofta har telefonkö med över 100 väntande), otaliga mail, samt ett antal vanliga brev - ja, ni vet dom där som man skickade förr i världen med nåt som numera inte finns (eller åtminstone inte vill göra det de har som huvudnäring???) och som levererades i en sån där liten låda av trä, plast eller plåt. Ibland bodde de man skulle skicka till på en gata som hette "box" och ofta med ett minst tresiffrigt gatunummer. Den där boxgatan måste vara väldigt lång. Åter nu till telefonhistorien!

Att ringa ett telefonbolag innebär att man måste förbereda sig noggrannt. Om det nu, vilket jag själv flertalet gånger erfarit senaste året, är över 100 personer före en i telefonkön, måste man ju se till att ha 1. Gott om tid. 2. En bra bok att läsa under tiden man väntar (vilket ofta kan vara upp till en halvtimme). 3. Lite fika så att man inte svälter under tiden. 4. Mobiltelefonen inställd på "Högtalare på", så att man slipper att sitta med luren mot örat så länge för då får man svamp, blir svett om örat och alldeles "rödörad" , av vilket det sistnämnda inte är en sjukdom men ett utseendetillstånd som lätt kan förväxlas med Rosfeber eller någon annan mer eländig infektionssjukdom. Jodå, jag har stiftat bekantskap med Rosfeber vid två tillfällen med "elefantöra" som resultat samt 10 dagars intensiv penicillinkur. Tacka tusan att man inte vill ha symtom som kan ge minsta tecken på den sjukan.

Jodå, jag har väntat, längtat och trängtat i många timmar totalt och när jag sedan äntligen kommit fram har jag vid fem (5!) olika tillfällen fått fem (5!) helt från varandra skilda besked som motsagt varandra helt! Är det konstigt att man tappar tron på mobiljättarna? Jag vill bara antyda att jag i drygt ett år även fightats med ovan nämnda mobiljätte, från vilken jag ville flytta ("portera") mitt hederliga nummer, om en dubbelfakturering på 540:- och efter en massa brev, åtskilliga mail, oräkneliga telefonsamtal och HOT OM ATT KONTAKTA "PLUS" i Svt,  fått återbetalt beloppet för 1.5 vecka sedan. Den historien tar dock alldeles för stort utrymme för att omtalas mer i detta inlägg. Kommer dock säkert att dra den någon gång i framtiden. 
Själva telefoni'n har dock funkat oklanderligt så allt har inte varit nattsvart - men "trött blir man" .

PS. Bör kanske nämna att numret ännu ej flyttats över ("porterats") men att jag muntligen fått löftet att det ska ske om ca en vecka. Nu var ju detta bara ett besked från en på kundtjänsten hos den ene mobiljätten, så snart kommer det väl en kontraorder från en annan kundtjänsttjänsteman hos den andre mobiljätten???
 DEN SOM LEVER FÅR SE!

                                                                                               / resignerade Socrate /

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0