YTA

YTA!  Det viktigaste ordet just nu!  Det allra viktigaste ordet vi har idag. Att se ut & vara på ett visst sätt är ALLT. Att visa upp sig för andra är det allra viktigaste. HÄR KOMMER JAG! Titta vilken fin människa jag är! Titta vilka fina kläder jag har och så rätt de, och därmed JAG, är. Vilken fin frisyr jag har och vilket vackert hår.
OJ, VAD JAG ÄR RÄTT !  Mitt värde sitter helt och hållet i hur jag ser ut och vilket yttre jag har! Att gå och svansa sig i de rätta attributen och visa sitt utseende är det enda många människor lever för. 
Att bära dyra (vanligtvis, i alla fall) modekläder är respekt. Hur mycket respekt som helst. Man är beredd att t.o.m. begå brott för att få bära de rätt attributen (kolla in brottsstatistiken i storstäderna - man rånar vem som helst bara för att de råkar ha en flashig mobil eller väska)  Mina egna barn har blivit mobbade för att de inte var klädda i rätt kläder, och då ska man veta att de inte ville "go with the flow" utan ha sin egen stil, för att inte ville vara märkvärdiga och det var inte rätt enligt vissa innepersoner på skolan.

Hur blev det så? Jaa, man kan ju undra...Men någonstans måste det väl ha ballat ur, när det är mer värt hur ytan ser ut, än insidan. Egenskaper som vänlighet, empati, omsorg om annat, tappar mark mer och mer för att ge vika för EGOTRIPPEN.  Och att ungdomar skulle visa respekt för vuxna och då i synnerhet för riktigt gamla människor - är naturligtvis inte sällsynt men tynar alltmer bort. "FLYTTA PÅ DEJ - HÄR KOMMER JAG " är mantrat för väldigt många inom dagens unga generation (och tyvärr noterar man detta även bland en del vuxna).

Jag säger bara: "SHOP 'TIL YOU DROP and then REST IN PEACE" 

                                     / lätt resignerade Socrate /


Kommentarer
Postat av: Vilhelm

Så sant, så sant!
"Shop til you drop, and then take a kopp(med kaffe)"
Ska dä vääl va'?

2007-07-17 @ 09:01:22
URL: http://fransvilhelm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0