Tänkte ta ett dopp men...

Tänkte ta ett dopp i sjön härom dagen men kom på bättre tankar när jag såg mej i spegeln. Visserligen är man vig som ett kassaskåp och smidig som en hörnsoffa men därifrån till att skrämma sin omvärld och sina totalt oskyldiga medmänniskor - eller kanske "medbadare" - genom att ikläda sig badshorts och vistas på "Playa del Sävsjö"? NAE! Att med min kritvita*(se vidare under bild) lekamen blända alla inom en omkrets av 1 km vore inte schysst alls. Jag menar bara - ögonmottagningarna har fullt upp ändå utan att få in en massa bländningsskadade människor som behöver omedelbard vård pga av min blotta (ja, kanske inte "blotta" - jag skulle ju ha badshorts på mej, men dock) uppenbarelse.  MEN VIG ÄR JAG !

                                    Smidig som ett kassaskåp - vig som en hörnsoffa

* Hur ofta man fått höra att "en magnecyl liknar en leverfläck mot din hud" och att man "har legat bakom en sten i Blekinge och solat" kan nog ICKE räknas. Har nog lite noja över det, det ska erkännas, men är ju både gift med en tjej (som är både ursnygg och underbar) och far till de 4 skönaste barn jag nånsin kunde önska mig och har både villa och - NÄ, inte vovve &Volvo -  men ändå...så varför grubbla över sådant när livet har så oerhört mycket av riktigt värde att erbjuda...VIG ÄR JAG JU!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0