Idag kommer de hem

Frugan Lotta och de två minsta - Carl 7 och Ella 5 - kommer hem från Öland idag. Vad kul att få träffa dem igen.
Under de gågna fem dygnen har Ville18 och jag varit "ensamma" hemma och OJ vad tyst det varit (när vi inte spelat musik förstås - då krämas det vill jag lova och sedan en tid har Ville upptäckt mina gamla hjältar som Sting, Mark Knopfler, Koinonia, Mezzoforte m fl, så nu har vi mer att prata om). I ett hem med 4 barn, där det så gott som alltid är liv och rörelse, blir det väldigt tyst och ödsligt när de inte är på plats. Speciellt de båda minsta som alltid hoppar och skuttar och skrattar och hojtar. Inte en sak har flyttat på sej i deras rum heller, där som det brukar vara heltäckande med leksaker på golv, väggar och tak i vanliga fall.  Och detta kaos saknar man när de inte är hemma och bara finns till, leker och "fixar kaos", detta kaos som man kan bli tokig på när de är hemma. MÄRKLIG MOTSÄGELSE!
Och när man talar med de minsta i telefon, får de en så len och go röst att man bara smälter totalt.

(...för den som undrar om Ludvig 15 blivit utkastad - vi har ju 4 barn - kan jag berätta att han är på konfaläger i 3 veckor och kommer hem JIPPIEE!!! på söndag. Honom har man ju inte sett på så länge att det känns mysko)

Och den som tror att jag inte saknar Lotta har totalt fel. Hon är ju en så hiskeligt stor del av mitt liv sedan ca 22 år (och söt och go) att jag ALDRIG skulle kunna få tillvaron att funka utan henne (och len). Visst kunde den väl göra det men alls inte så bra och fint som med henne (och vacker). Vi delar ju på allt och känner varandra innan och utan. Visst bråkar vi ibland...men.........

Ordspråket "man saknar inte kon förrän båset är tomt" är mycket passande i detta läge.

                                                              / längtande Socrate /

Kommentarer
Postat av: Vilhelm

Nu är projektarbetstiden slut.. :P

2007-07-23 @ 10:11:01
URL: http://fransvilhelm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0