...forts nedkasade brallor...eller uppdragna kalsingar...



Följetongen "Socrate's förundran över modets nycker" från den 12 juli fortsätter.
Jag har gjort en ny erfarenhet och upptäckt. Stod och strök när det i tvättkorgen uppenbarade sig något jag aldrig tidigare sett och som frugan EJ informerat mig om. Denna underlåtenhet att ge mej klara besked om trender och mode orsakade mej ett trauma. Inte vilket trauma som helst utan "va ä nu detta? - traumat" . 

                                                 Jungle jeans
(OBS! Brallorna+filsingarna eller filsingarna+brallorna - vad är viktigast? - på bilden har inget med sonen att göra - "bara ett exempel Helge" )

Åter till tvättkorgens innehåll.  Hör och häpna - jag fann ett par gosshorts i jeansmodell. Vad ä dä mä de då? Inget speciellt, om de inte hade haft ett extra ditsytt tillbehör. Tillbehöret bestod i något som jag först trodde var ett par boxerfilsingar som 6-årige sonen glömt kvar i shortsen, när han tog av dem - han är ju hiskeligt rationell vad beträffar av och påklädning - likt de flesta i hans ålder. Kan man ta av alla kläderna i ett enda grepp så är mycket vunnet. Dock - och det är här min förundran inställde sig - var det inga kvarglömda filsingar utan liksom ca 10 cm av överdelen på ett par boxerkalsonger, givetvis med en snajdigt flådig resår med trycket "DETROIT", som man klippt ut och sytt dit på insidan av brallan, så att de stack upp ca 5-6 cm, så där fräckt som det ska vara just nu.  
HÄPNAD ÄR BARA FÖRNAMNET PÅ MITT SINNESTILLSTÅND NÄR JAG GJORT DENNA UPPTÄCKT.

Vad kommer härnäst?  Strumpor som bärs på huvudet?  Långtröja som man trampar på? "Jättefickan Allan" med påsydda byxor? Snickarbyxor med 14 hängslen?  ÅH, vad jag längtar !  Bloggen blir ju bara bättre och bättre.

                                                                   /  förundrade Socrate /

Kommentarer
Postat av: amonym

Vet du vad som är bra med nedkasade brallor? Jo om man visar lite mer än man ska ser man ju ut som en sparbössa och kanske lyckas få lite inkomster om någon stoppar i en krona eller två.... bra va! Om man märker att det funkar så kan man ju tatuera sig i svanken med texten "endast sedlar" och använda en kort tröja..... e' inte' detta för bjaaaaa!!!!?????
/hälsningar från lilla mig!

2007-07-30 @ 08:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0