Gott Nytt 2008

image310
                           Nu lägger Socrate ned bloggpennan för 2007 och säger 
                                                         "VI SES OM ETT ÅR"!
                           
                            image303
Vill dock sända en speciell hälsning till mina nyvunna vänner på bloggen
- Borthy, Evans, Britten & Cyberspunken. "Tack för att Ni finns"

Till vännen Amonym säger jag "Tack för Din blogg = kontakthållaren"

Och till nygamle vännen Konrad : "Vad kul att mötas igen efter nästan 40 år"

Sist en speciell extratanke till vännen Tierra
    -
 "LET'S MAKE IT THROUGH 2008 AND SUPPORT EACH OTHER"
                             
                                                   HAPY NJO JER önskar vännen Socrate

Kommentarer
Postat av: amonym

Alltså ska vi ses först OM ett år!!!! Snälla kan du inte börja skriva redan i januari....pleeeeez!

Och du med tanke på din nattliga, halkiga promenad - TEJK IT ISI! Vill ju inte att du ska bli kund hos maken!!!

GOTT NYTT ÅR!

2007-12-31 @ 14:43:40
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: Socrate

...finns säkert värre ställen att bli kund hos än din gubbe...om det nu bara gälkler det...men halt var det och är det och här snöar det & blåser just nu. Vad ska vi döpa årets storm till?
...det där med att ses/höras/läsas först om ett år är ju ett talesätt ju - snälla lilla Amonym! Har faktiskt ett antal utkast att plita ihop så det finns att ösa ur.

HaEnFinNyårskväll&Natt!
//Socrate

2007-12-31 @ 14:58:59
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: konrad

Socrate, Tack det samma! Bland mina bästa vänner idag finns de grabbar jag träffade 1970. De jag träffade efter att vi skildes åt. Hoppas vi kan träffas någon gång i framtiden. Det skulle vara kul.

Inspirerad av din släktforskning har jag ägnat tid i helgen och har kommit så långt som till 1410 Johann (Josse) Vrancx från Belgien. Hittade bl a Frederika Bremer i mitt släktträd. Jätte kul med en ny hobby!

2007-12-31 @ 15:21:11
Postat av: F

Jag önskar dig ett Gott Nytt År, och jag kommer givetvis att leta nya inlägg redan i januari, nu när jag precis har hittat den här bloggen!//F

2007-12-31 @ 15:27:51
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Socrate

Socrate Konrad:
Vad mycket nytt och nya intryck 2007 inneburit.
Det där med släktforskning är himla intressant och OJ vad fångad man kan bli när man börjar gräva. Forskade via en bekant lite i min pappas släkt (han är fosterbarn...) för något halvår sen och hittade en massa intressant. Lycka till med ditt forskande.
Kan ju ge lite avslappande motvikt till allt jobb du har...

VI HÖRS UNDER 2008 // vännen Socrate

PS. På söndag ska vi träffa Tommys familj.

Ska bli kul - det var ett tag sen nu.

2007-12-31 @ 17:11:04
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Borthy

Socrate!
Hoppas innerligt att du inte väntar ett år med att blogga!
är så glad jag träffat dig också!
Önskar dig ett riktigt fint och bra år 2008! Kram

2008-01-01 @ 07:03:34
URL: http://borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0