AMAZING AMANDA, GAMEBOY ADVANCE (vikbart) o dyl

                                                                                           
Dottern - "prinsessan" som hennes pappa helt oväntat kallar henne - fick en "AMAZING AMANDADOCKA" i julklapp. Vilken fullträff. De lever sina liv tillsammans nu - nästan. Amanda kan prata, äta, fisa högljutt, kissa, säga till om hon är trött och vill sova mm mm. Svarar även på tilltal så att primitiv, men dock, konversation kan ske. Om Amanda säger "jag är sömnig och vill sova, nu säger jag klockslag från 12-1 och vill att du ska klämma på min vänsterhand när du vill att jag ska vakna" gäller det att tänka efter så att hon inte somnar in och sover längre än man vill. Surt om hon sover för länge och inte kan väckas innan utsatt tid, om man nu är leksugen innan detta.
                                                     
Hon blinkar så verklighetstroget och har ett mjukt och naturligt skinn. Olika tillbehör som spaghetti, pizza mm gör att hon kan få det hon är sugen på när det är matdags. Det gäller att ge henne det hon önskar bara annars protesterar hon. Hon frågar även "sa du pizza nu?" ibland när det vankas mat. Alltså inte bara pedagogik mamma-barn utan även det omvända.

....dessutom och HIPP HURRA kostade hon bara en bråkdel av vad hon egentligen ska göra i handeln, tack vare att Ica MAXI i Vetlanda nyöppnade efter renovering strax innan jul. 499:- i stället för de 1300:- som gäller egentligen.
                Sa jag att familjen bor i Småland? Vi är dessutom ursmålänningar.
                                                   
Yngste sonen har haft drömjulen, då han fick både önskeklappen GameBoy Advance ( vikbart ) och ett set med två radiostyrda helikoptrar som är helkul. Svägerskans familj har tampats med magsjuka sen i söndags och alla utom en av 6 har legat däckade (=karantän) . INTE VI! Tack o lov för det. Minns jular med magsjuka, mässling och annat otyg, men sånt ingår ju även det i ett normalt människoliv.   Resten av familjen är alla tillfreds.
Summan av julen för oss är alltså HELBRA & KLART GODKÄNT!!!

Kommentarer
Postat av: Borthy

Svar från min blogg:

Nu blir jag lite fundersam. Bloggade du i maj?
Kommentaren var inte riktad till dig, det var generellt men det vet du ju...
Jag gjorde ju en lång lista för någon vecka sedan med massa frågor om en själv här i bloggen.

Jag kopierade den från någon och så gjorde flera stycken den efter mig som jag sedan läste. En fråga var om man hade sömnsvårigheter och hade tagit sömnmedicin.
Alla som gjort den listan som jag läst här i bloggvärlden har svarat ja på den frågan och det tycker jag både är öppenhjärtligt och ganska skrämmande.
Att vi är så många som sover så illa!
Jag känner ändå att innan jag förstod hur vanligt det är så har jag tyckt att det är lite genant att skylta med att säga till någon att jag har lite svårt att sova...det är ju lite det samma som att säga: jag har inte själslig ro att få harmoni så att kroppen kan sova...ja du fattar...

Nu känner jag faktiskt inte så längre, jag är mer bekymrad över det och funderar på vad man kan förbättra och tar sömnmedicin i bland när dygnsrytmen är helt åt fanders och kroppen inte fattar när den skall sova eller vara vaken.

Det där med kortison har ju jag fått erfara också, åt ju det 1 vecka 1 gång när jag var sjuk.
Ett undermedel på många sätt men shit vad man blir speedad om man har den läggningen! Jag sov inte mycket och skulle nog kunnat ta över världen under den perioden om jag inte varit groteskt marmorerad, svullen och prickig då!
Kram Socrate och hoppas du får sova i natt!
Nu skall jag läsa ditt inlägg om julen du skrivit här ovan!

2007-12-28 @ 23:49:26
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Borthy

Nu till det viktiga: Vad fick du av tomten och blev frugan glad för bromsklossarna?
Dockan verkar riktigt fin, skulle vilja ha hennes tillvaro, sova efter en knapptryckning , ha lent skinn och bara äta pizza och spaghetti! Låter toppen faktiskt!
Nu måste vi fråga Socrate om karatänen: Minns att det betyder ursprungligen fyrtio eller fyrtioen på franska, alltså dagar som man skall hållas borta från övriga för att bryta smittkedjamn...men vad var det från som hade 40 dagars inkubationstid?
Det här får du i uppdrag att lösa! Jag kommer faktiskt inte i håg hur man stavar 41 på franska?

2007-12-29 @ 04:33:32
URL: http://borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0