Kul sponsorlänkar igen...

www.gudälskardig.se  .  Så heter den sponsorlänk* som dök up på min blogg i går efter att jag lagt in senaste inlägget. Kan det ha något samband med att jag använt orden "tack och lov" i mitt lilla semesterkåseri, tro?
Om inte kan jag näppeligen fatta vilket samband med min blogg den länken har. Inget ont om den hemsidan, då den står för goda, hederliga, kristna värderingar men hur hamnade den hos mig? 
( * Bloggsajten som min blogg ligger på finansieras med reklam via sponsorslänkar )


Lite kul även med www.exuviance.eu (som även den fanns i inlägget från i går 2007.08.19) som är en länk till ett företag som har följande slogan:
"The fresh and attractive beauty solution for men and women"  eller  som det står på den svenska sajten:
"den lätta vägen till ett friskt och attraktivt utseende för män och kvinnor"  .
De skulle bara veta vilket "oerhört stort och intensivt intresse" yours truly har för just produkter typ "anti-age-and take-my-wrinkles-away-and-please-give-me-my-youth back" . Visst, jag ska inte raljera alltför mycket, då jag ju helt sant har en mycket känslig och som regel infekterad eksemhud, men därifrån till att jag skulle göra reklam för skönhetsprodukter är faktiskt en hel ocean, ja faktisk en hel ocean plus en meter.

När tonårssönerna härom dagen handlade after shave + deo i kombipack för fyra-femhundra kronor var, bävade jag och kunde inte hålla tyst. "Handla parfym för en förmögenhet när man inte har någon inkomst" var min spontana reaktion, tätt följt av " så mycket har jag inte köpt deo för totalt i hela mitt liv", vilket ju var en totalt nattsvart lögn, då jag ju enligt egen beräkning köpt deo för säkert minst 580:- under mina 47 år och tre månader exakt på dagen, när detta  skrives och då har jag inte räknat med den där gratisflaskan med "IRISH SPRING-deospray" som Nutte delade ut till alla klasskamrater i gympans omklädningsrum i åttan. Han jobbade extra på Domus i Huskvarna på lediga stunder och hade fått en hel låda med varuprover och aldrig har det doftat så himmelskt i det omklädningsrummet varken före eller efter. Vi killar var lyriska, då vi knappt hade fattat att det fanns något som kallades "lukta gott", ännu i det stadiet av livet - alltså sådär 13-14 år.
                              
Rätt ska vara rätt och lukta-gott-flaskorna som sönerna inhandlade på Danmarksbåten var ju av märket Calvin Clein resp. Lacoste (...tror jag...) och då måste man ju ge upp och acceptera faktum. "KLART PÖJKANA SA' HA LITE DÖFTVATTEN"  sa han, den rättrådige fadern och fick en kärvänlig blick av den likaledes allestädes rättrådiga modern (som hela tiden stöttat sönerna i deras "parfume-ordeal" ) Hon tillbringade ca 1,5 timme i fartygsshopen, provandes dofter till sig, den hemmavarande sonen, maken samt några okända väninnor. Med jämna mellanrum kom hon, doftandes som en hel parfymfabrik till maken för provdoftning. "Lukta här på vänstra armbågen och jämför sedan med höger handled och säg vilken doft som är bäst. Snufsa sedan på min vänstra hand och jämför med höger underarm - vilken föredrar du då?

Ibland tackar man sin lyckliga stjärna att man av en händelse råkat hamna på en plats där man just visar filmen Shrek och man fått en bra plats, på en vettig stol, bara 5 meter från platt-TV'n där filmen visas. Att hustrun då jagar himmelska dofter rör en knappt i ryggen utan man sitter bara lugnt, med 5-åriga dottern sovandes gott i knät och 7-årige sonen bredvid, avnjutandes den helroliga filmen och bara mår gott, totalt bortkopplad från väldofternas underbara värld.
                                              / mycket mer film- än parfymintresserade Socrate /


Kommentarer
Postat av: Catta

Å, vad kul. Vi har valt precis samma mall till våra bloggar.

2007-08-21 @ 13:20:45
URL: http://www.livsstyrka.blogg.se
Postat av: Amonym

Förstår att du har mycket att lära inom fåfängas härliga värld=)
ps Shrek är helgo..... hur många barn satt bakom dig och inte såg nått för den långa farbrorn....hihi=)

2007-08-21 @ 15:28:48
Postat av: Socrate

Hörru Amonym: Inte ett enda barn missade något pga långa farbrorn - och inte pga lilla Anna heller :-)

2007-08-21 @ 16:47:25
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: evans

"Gud älskar dig" har dykt upp i min blogg också och jag har alltid funderat över varför. Kan det kanske bero på "tack och lov" - ett uttryck som jag tror att jag använder ganska ofta?

2007-08-21 @ 18:40:51
URL: http://evans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0