LYCKA

                                
Vår ena semestervecka, tredje veckan i juli, tillbringade vi i lånad lägenhet på Öckerö. Var ligger nu Öckerö, frågar sig kanske både en och två? Jo, den ligger norr om Hönö. Aha, säger kanske samma "en eller två" då, lite tveksamt och på det svarar jag "VA? Vet dun'te var Hönö ligger? och det borde jag inte ha gjort, för det verkar ovanligt oförskämt. Dock, min vän, tillägger jag då att Hönö ligger i Göteborgs skärgård och man når dit via vägfärja från Hisingen - mer exakt går bilfärjorna från ön Lilla Varholmen - men ön där Volvofabriken ligger...alltså Hisingen, det känner ju de flesta till ...Volvo Torslandaverken vet du väl...ju...
                                     
De båda minsta som i skrivande stund är 9 resp. 7 år (båda har fyllt alldeles nyss) var i paradiset då de fiskade krabba nästan varje dag. Att för barn i den åldern få fiska krabba med snöre, klädnypa och mussla som bete är i sanning att vara i paradiset.
Oj, vad ivriga de var! fadern fick flashbacks från sin egen barndom, när han och bröderna släpade hem krabbor från diverse platser på västkusten. Tyvärr gick krabborna på 60-talet sin grav tillmötes ganska snabbt, då de inte trivdes i hemmagjort saltvatten och levandes sitt liv i en gammal hederlig zinkbalja, så särdeles länge.
 
   OCH OJ OJ OJ VAD KUL HELA FAMILJEN HADE!  TILLSAMMANS!!!

Och besannade därmed tesen att "de bästa nöjena i livet är gratis".

...dock för att nån dag senare bränna ALLA sina besparingar på ett visst nöjesfält i Göteborg...
När pengarna tröt var det ju smidigt att bara ringa ett mobilsamtal och ta ett snabblån på 3000:- för att kunna ha roligt igen resten av dagen...MEN NAE! Det där sista var blott en saga!
Där går väl ändå en gräns, åtminstone för mej!

Vi lyckades även att pricka in en av de mest folktäta dagarna Liseberg skådat denna sommar, så ytterligare ett av vår tids mest underskattade GRATIS NÖJEN fick vi uppleva an masse, nämligen att köa och vänta i timmar på de där två magiska minuternas åkning i de olika attraktionerna!
                
Allra först på vår resa västerut, tog vi dock genvägen över Ullared - dit är det alltid en genväg, oavsett var man befinner sig - och fick även där uppleva sommarens peak, vad gäller folk och även det sensationella i att få se ett på kunder helt tomt varuhus ca en halvtimme efter stängning.
En helt fantastisk "gratis" upplevelse i sig.
                                          hälsar vännen Socrate som är nöjd med sommaren so far !

Kommentarer
Postat av: britten

Härliga upplevelser...och för en pyrobritt obekanta.

Jag har varken fiskat krabba eller varit i Ullared...vita fläsckar på min karta....åtminstonde krabbfisket måste jag se till att få uppleva....Ha det gott

2009-08-12 @ 19:03:57
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: britten

det var ju roligt att jag för en gång skull lyckades stava rätt....annars är jag en kratta på att stava tycker jag...hade man större händer förr tro ?...hör ofta just kommentarer om far och morföräldrars stora händer?.....ha det bäst

2009-08-13 @ 16:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0