OJ VAD KUL OCH VICKEN TUR !

      
Regn regn & åter regn - ibland hällregn!
Vi var i Göteborg i helgen och huvudmålet var Liseberg. På vägen dit i lördags förmiddag regnade det hela tiden de 23 milen, så ihärdigt att vi funderade på en "B-plan" och besöka nöjesparken på söndagen i stället för lördagen.
Ett telefonsamtal till brorsan, där vi skulle bo över helgen, gav ok till att få inta den medhavda matsäcken hemma hos dem, i väntan på "bättre vädertider". Under tiden vi åt och smaskade - alls inte nån medhavd matsäck utan delikat pasta med köttfärssås som "köksgiganten brorsan" lagat, klarnade det upp och blev perfekt väder för ett Lisebergsbesök. Sol och ca 18-20 grader. Och tänk - det höll i sig ända till 21-tiden, när vi var på väg ut. Då kom småregnet igen, men vad gjorde det? NADA!
Vad som åktes kan ses på bilderna här :
   
6-åriga dottern åkte Sagoslottet 7 gånger så vi börjar nästan misstänka att hon gillade den...
  
16-åringen, frugan och jag åkte Balder - häftigt!
...lutar som mest 70° och byggd nästan bara av trä  - eller "en gammal vedhög" som en okänd medåkare kallade den.
...om det lutar?
Njae 70° är ju inte så märkvärdigt...känns som 90°  !
8-åringens favvoåk gjordes 3-4 gånger i Flumeride. Eftersom detta var hans premiär i mer häftiga berg-o-dalbanor, var han salig ...och dyngsur. Kunde nog åkt den 5-6 gånger till, om bara kön varit lite kortare.

...denna då - var på Liseberg hittar man den?
----------------INGENSTANS !!! 
SER DU INTE ATT DEN INTE ÄR PÅ REDIT ELLER??? BARA TECKNAD JU!!!

 ...men håll med om att den vore häftig att åka !!!?!!!

Kommentarer
Postat av: britten

vilken härlig dag ni fick..men njaaa jag tror inte jag skulle sätta mig i den där...huuuvvvaaligen..

2008-09-09 @ 12:01:12
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Fia

Den där Balder skulle jag nog inte våga åka. Jag är faktiskt ganska feg av mig.

2008-09-09 @ 21:30:13
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Köksgiganten

Det som är extra spännande med Balder förutom det nästan vertikala fallet är att ingen vet hur länge det håller. Hela byggnaden skakas så det är verkligen en hissnande färd.

2011-02-22 @ 11:36:40
URL: http://www.koksgiganten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0