Kvalité < del II >

Potatisskalare och rivjärn. Ganska viktiga redskap för oss i vårt dagliga liv.
MEN!
Är det möjligen så att när det gäller dessa produkter så går utvecklingen bakåt ?
Jag bara undrar...

 
   UTOMORDENTLIGT VÄL FUNGERANDE SKALREDSKAP  
...kanske inte det vackraste eller popigaste men oj, vad bra det funkar i all sin "hederliga skröplighet"!

       
VÄRDELÖST REDSKAP - ÅTMINSTONE ATT SKALA MED
Har köpt en lång rad av olika "ergonomiska underverk", men som varit totalt kass att skala med!


Rivjärnen då ??? (...och nu menar jag matlagningsinstrumentet - inte deras lite cyniskt klingande namne för "bitska fruntimmer" )

    
TVÅ GANSKA VÄRDELÖSA REDSKAP ATT RIVA OST, MORÖTTER MM, MED...MEN OJ SÅ VACKRA DE ÄRO!
När jag vill riva mina morötter, äpplen, lök eller ost vill jag inte hålla på i tre timmar.
Många av dagens rivjärnsvidunder, med tillhörande uppsamlings- och förvaringsburkar mm finesser är helt kass i just själva rivfunktionen. Min teori är att man lägger så mycket tid och kraft på själva utformningen och designen att den grundläggande funktionen får stryka på foten. Vaddå, den är ju hur vacker som helst och sirligt, postmodernistiskt utformad, att den säkert kunde inbringa 14000:- på Bukowski's...
...men FÖRSÖK FÖR ALL DEL INTE RIVA NÅGOT MED DEN!

                                                            
HEDERLIGT, ENKELT, MEN OJ SÅ VÄL FUNGERANDE RIVJÄRN

Kolla i rättvisans namn gärna in http://www.skrymta.se/?p=155, för att få en RAKT motsatt åsikt i detta ämne.
Vi lever välan i en demokrati och därför måste "båda sidor av myntet" synas.

...dessutom vill man gärna förevisa senaste nytt på "rivjärnsfronten"
                                        ...ett utmärkt redskap att "riva skinka" med...

                               . . .så lyder dagens text av "kvalitétsbetraktaren" Socrate

Kommentarer
Postat av: britten

håller i vanlig ordning med dig..inget går upp emot gamla hederliga köksredskap...Var det bättre förr måntro? just potatisskalaren du visar är bäst alla kategorier...jag brukar köpa sånt på loppis och statsmissionen...svar på frågan Ja det är en gammal bils på mig som jag publicerat förr...ha det gott

2008-09-18 @ 12:41:23
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Socrate

Socrate till Britten:

Vad skönt att få veta att bilden visats innan. Det betyder ju att mitt minne, trots min höga ålder, inte är så kass, utan att det finns hopp även för mej.

2008-09-18 @ 13:10:24
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: amonym

Hello där!

Jag har faktiskt en skalare från Tupperware - inte den senaste utan en från kanske tidigt 90-tal där själva skaleriet går på tvären. Den skalaren älskar jag!!! Räknas den som en nymodighet......

Ha det bäst!

2008-09-22 @ 08:40:40
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag håller med om att funktionen har fått stå tillbaka för flaschigt utseende hos många köksprodukter. Det finns tex en massa tjusiga konservöppnare, men den enkla, gamla böjda metallvarianten (campingvarianten) funkar i alla lägen.

Den där rutschbanan du har en bild på verkar lite läskig. Jag kommer att tänka på "Det ska va tunna skivor av dig..."

2008-09-28 @ 09:20:18
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0