Två & en halv timme tog det...

...att få upp husvagnen. Jag hade dragit in den på logen, vilket jag gjort många gånger tidigare, men när jag kopplade loss den från draget, slet den sig och rullade bakåt och utför "rännebroa". Allt jag kunde göra var att streta emot och se på när den rullade över kanten...(och detta trots min ofattbart stor muskelmassa ...) VÅJNE VÅJNE!  Lite prekärt läge.
...och bilen stod ju inne på logen och kunde inte passera ner bredvid husvagnen...
 
...och bland är man extra glad för mobiltelefonen. Och sina vänner.
Och att ibland stora mängder möda och svett -
samt andra människors intelligens - kan lösa riktigt svåra knutar...

...vänstra hjulet hängde utanför kanten och vagnens vänstersida vilade på chassit.
                                                          JIPPIYEA!!!

Tur man är kompis med en brandman som kom, i släptåg av sin svärfar,
som är en listig snubbe. Kolla stenstolpen några meter bakom vagnen.
När vagnen började rulla såg jag framför mej hur den smaskade i stolpen
i hyfsat hög fart...TUR att förloppet blev ett annat - vagnen klarade sig bra.

Och så här såg det ut på platsen efteråt. Mängder av plankor, t vå lastpallar,
ett par stenar, en hacka, en räfsa, två domkrafter, varav en blev krökt och kasserad
- tur att den var min... På bilden syns inte 20-metersvajern, vajerspännaren,
bogserlinan eller två andra gamla hederliga, rostiga lastspännare modell 1942,
som varenda bonde använt till timmerlass mm.
Inte heller de tre svettiga och skitiga snubbarna som slet och sprang runt
63 varv runt vagnen mm. Mossan på stenkanten blev avskavd, men vad är
väl lite avskavd mossa mot en pajad husvagn...
ÄVENTYRET SLUTADE LYCKLIGT OCH VAGNEN SKADADES KNAPPT.
                                                         
VILL BARA GE EN BAMSESTOR ELOGE TILL KOMPISEN "A" OCH
HANS SVÄRFAR "B-Å", FÖR UTAN DEM VET JAG INTE HUR DET SLUTAT.

 SLUTET GOTT - ALLTING GOTT  skriver den mycket tacksamme vännen Socrate

Kommentarer
Postat av: amonym

oj oj oj! Vilken cirkus!! Vilken tur att varken människor, djur eller husvagn kom till skada. Och tack o lov för goda vänner=)

2008-10-13 @ 15:02:26
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: britten

såg att jag glömt att skriva mitt namn i den förra kommentaren....jag kan tänka mig att du fick skrämmselhicka och såg framför dig husvagnen i tusende bitar....så skönt att det gick så bra ändå...jag såg något liknan epå väg till karlstad förra helgen. En bil som svängde ut från Ok och antagligen glömt att han hade husvagnen med för den hamnade i diket och han stod lite generat bredvid och kliade sig i huvudet....hur slutet blev där förtäljer inte historien...ha det bäst

2008-10-13 @ 16:11:18
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Blomman

Ja, vilket äventyr! Ni hade tur i oturen :-)

2008-10-13 @ 18:57:48
URL: http://morgonsol.wordpress.com
Postat av: vonnaponna

Kära nån vilken tur att det gick som det gick. Och att ingen människa stod i vägen. Är og det som kallas för änglavakt tror jag.

2008-10-13 @ 22:24:34
URL: http://http://vonnisponnis.blogspot.com
Postat av: britten

Tack för din långa och fina kommentar nne hos mig, och du säger allt så bra så jag skulle kunna ha sgt det själv....mycket var jobbigt och svårt med att växa upp i et tfrireligöst hem ...men ...kärleken saknades inteoch det har aldrig varit några hard feelings och det är jag så oerhört glad över idag när pappa är borta och mamsen börjar bli gammal...kram du kloke..ps..kanske därför jag känner nån slags släktskap härinne

2008-10-14 @ 09:22:30
URL: http://pyrobritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0