Härom dagen rubbade jag cirklarna för några på jobbet


I fredags gjorde jag ett inhopp som postsorterare på jobbet. Det är ett kommunalhus, med gissningsvis ca 200-300 försändelser om dagen som ska sorteras in i rätt fack för resp. person, förvaltning, avdelning eller bolag. Jag har gjort detta ett antal gånger tidigare men denna gången fanns inte den lilla kom-ihåg-lappen på sin vanliga plats - den med namnen på dem som ska ha dagstidningen.
                                          
(Tom&Jerry i ännu en bild som ingen vet varför den hamnat  här)
När posten var sorterad och av ytterligare en annan inhoppare distibuerad ut till alla, återgick jag till mitt vanliga värv. Det dröjde dock inte många minuter innan telefonen ringde. "HEJ. VI FICK INGEN TIDNING IDAG!!!", var första meningen som hördes i luren. Jag hade alltså missat att lägga dagstidningen i inte mindre än två avdelningars, som ANNARS ALLTID får tidningen, fack. Det fick bli en liten biltur runt stan, för avlämnande av dessa två så saknade och mycket efterfrågade "morgonblaskor" till dem som så hett längtade efter att få ta del av senaste nytt i omnejden och omvärlden.

Ordningen återställdes alltså ganska snabbt, men dock med ca 1.5 timmes fördröjning, vilket ju alla som har morgontidning och brukar läsa den vid nästan samma tid varje dag, vet är helt katastrofalt för vanemänniskan i oss.
                              
Jag känner samma känsla själv, det fåtal gånger det händer att morgontidningen inte anländer i tid eller inte alls.
Denna lilla anekdot ur verkliga livet belyser att vissa händelser, som egentligen är ganska perifera ur livsviktighetsaspekt, men som är en vana, kan göra oss förvirrade eller i värsta fall ilskna.
Egentligen en bagatell i vår tid, när alla nyheter kablas ut av 1000-tals medier på många olika sätt.
Dock en oerhört viktig detalj i vårt dagliga liv, som man absolut inte får förringa, då många "smånyheter" på det lokala planet, som t.ex. "födda&dödda" och "nästan påkörda katter", är nog så viktiga för oss att få ta del av.

Till nästa gång, som förmodligen inte ligger så långt bort, med tanke på annalkande semestertider, gäller det för Socrate att leta upp kom-ihåg-lappen i förväg, för att undvika att "katastrofen" upprepas.

                            LÄCKERT EGENTLIGEN
- ATT KALLA NÅT SÅ VIKTIGT I TILLVARON, FÖR "BLASKA" .

(och varför bilderna i detta inlägg är så suddiga har jag ingen aning)


                 


Kommentarer
Postat av: Ninni

Ja tidningen vill man gärna ha,.,fast jag hinner nästan aldrig läsa min, håller på med så mycket annat på mornarna!



Ja du bilderna är ganska suddiga med du lyckades ju lägga upp dom iallafall.



Ha en skön kväll..kram

2008-06-02 @ 17:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0