73 - 28

image447                   image523  I kväll blir det batalj igen !
VA Ä NU DETTA'RÅ?  73 - 28 !?!? Vilka märkliga siffror! De är ju alls inte jämnt delbara med 16, någon av dem...
Vad kan de då symbolisera, motsvara eller utgöra en metafor av?  TÄNKA - TÄNKA - TÄNKA !
Jo dagsnoteringen för antal besökare (73st) TOTALT (alltså ALLA som oavsett antal gånger per person, samma dag besökt mej) och antal unika besökare (28st), vilket för mej i min knappt ettåriga bloggtillvaro är all time high.
Jag slogs av en till sak när jag såg dessa siffror i Socrates besöksräknardiagram. Jag publicerade just denna dag - torsdagen den 10 april 2008 - ett inlägg som handlade om min äldste sons svåra bilolycka härom dagen.
Att det ska behövas blod och olycka för att "få folk på fötter" och intresserade...eller så var det just det "LYCKLIGA" i att båda grabbarna klarade sig, hade enorm tur och förmodligen inte får några bestående men. Idag när detta skrivs har sonen rullat omkring i rullstol så framåt går det allt, även om en tid till på sjukhus återstår för honom.
  MEN - VET DU NÅT MER . . .                       
 ♦  TISDAGEN den 15 april HADE JAG HELA 37 UNIKA och 99 BESÖKARE TOTALT  ♦  

 . .denne snubben är ju. . .Glatt barn. .både glad & lessen om vartannat. . .

Hur som helst är det fortfarande - se flera av mina 5 senaste inlägg - helt rätt med den lycklige balettmannen.
Han representerar i hela sin uppenbarelse en sån lyckokänsla enligt mej. . .han är inte vacker - kanske just därför han liknar mej...) men har en del drag som kan påminna om "yours truly" - speciellt frisyren - så det kanske är därför + att han, precis som jag, är så vig och smidig.

Och GIVETVIS ska även de lyckliga dansande barnen, scatgrodan och skuttande apan få plats, för att göra bilden komplett!
image462             image479     image510   image509

Kommentarer
Postat av: Christel

Jag gillar dina hoppande figurer. Såg din komentar hos amonym och blev nyfiken. Låter ju grymt det här med unika besökare pga olyckor...hujedamej.
Själv har jag precis lämnat blogg.se och har inte någon möjlighet att se hur många besökare jag har. Vilket jag faktiskt tycker är ganska skönt.
Ha det gott och ta fram en liten film av dig själv i balettkläder :O)

2008-04-16 @ 22:07:36
URL: http://kottenliv.blogspot.com
Postat av: Borthy

Halloj! Tack för ditt brev.
Jag tror att den högre siffran står för antalet sidvisningar som gjorts i bloggen, alltså om jag sitter och bläddrar i dina inlägg och länkar så blir det fler sidvisningar? Jag tror inte det är så att jag och alla 37 är inne 3 gånger var? (Även om jag är inne 3 gånger var....)
Kram i varje fall!
Fattar du vad många som varit här och läst, visst känns det kul!
Är han verkligen lik dig, balettkillen? Kram

2008-04-16 @ 22:14:29
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Socrate

Socrate svarar Amonym: Vad kul att du gillade priset. Och att det gick så bra i "själva objektet för priset" . Härligt. Själv satt jag med sonen på ortopeden och såg matchen med häpna och vidöppna ögon. Sonen satt i sin rullstol och jag i fåtöljen.

Socrate svarar Borthy: Nog för att jag verkar väldigt focuserad på besökssiffrorna men måste nog nyansera det lite. Man skriver väl i förhoppningen att någon ska läsa men jag tycker nog att själva skrivandet är det viktigaste - det andra är en bonus. Din kommentar i parentesen "Även om jag är inne 3 gånger var..." är ju klockren - inget petimätrande där inte utan snarare "UPPHÖJANDE-TILL-SKYARNA'NDE" .

Socrate svarar Christel: Trevligt att träffas ö- hoppas på återbesökande. Ska genast filma in mej i trikåerna. Kolla in framöver så får du vara med om en nära-döden-upplevelse om jag lägger ut den filmen.

2008-04-17 @ 10:45:24
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: HIlda

DU hade helt rätt i att dom skulle ta hem segern.. Grattulerar! ;)

Hoppas allt är bra med er! Vi hörs och syns när Norge är överstökat.
Tänker på er mycket ska ni veta, ni är underbara människor!
Ta hand om er/ Hilda

2008-04-20 @ 19:09:50
URL: http://t0rstenss0n.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0