Somnade med ett leende på läpparna

Vad härligt. I gårkväll när jag lade mej vid ca 22.45, kände jag varken klåda eller behov att klia eller gno i ögonen, vilket jag annars alltid känner. Efter en stund i sängen - gissningsvis ca 12-13 minuter - kom jag på mej själv med att bara ligga och njuta av att inte behöva klia en stund innan jag somnar. Jag tänkte att det minns jag inte när det hände sist, utan att jag ätit kortison en tid. 
                                 image72                       image75
Vad knäppt alltså!  Man vill ju inget hellre än att sova men kan inte pga att det kliar. Man går upp igen efter ca 5-10 minuter i sängen och sätter sig vid datorn, TV'n eller ett korsord, möjligen. Att läsa skönlitteratur tar för mycket energi så det orkar jag knappt aldrig när det kliar som mest. VILKET "HALLELUJAH MOMENT" !

                           / oväntat nöjde Socrate /                                                                      
                                                                                                                                                       SOCRATE REKOMMENDERAR:
Idag blir det den utomordentligt maffiga & tunga soullåten "You might need somebody" med Randy Crawford från ca 1982, med en oerhört tung bas i botten, exekverad av Abraham "Abe" Laboriel - en av Socrates basidoler i ungdomen när elbas var hans eget instrument. Randy har en sammetslen röst som kommer från ovan och har gjort åtskilliga härliga inspelningar genom åren. Hennes genombrott worldwide kom som gästsångerska hos The Crusaders med låten "Street life" som även den är mycket heavy och cool.
Båda är "måstelåtar" i Socrates "lite tyngre än lugna favoriter genom tiderna"
image77
  Randy Crawford  (vars leende smälter is)

Kommentarer
Postat av: Amonym

street life lalalalalaaaa street life yeah yeah!
Gillar den också=)

2007-09-17 @ 09:11:07
URL: http://amonym.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0