NU SITTER DE DÄR ...och sen är det sluttjatat om det

image164   Javisst, nog är det skönt med renlighet men...
Dock, om man måste byta utmed vägen mitt ute i ingenstans och iklädd vi skjorta, slips och finbrallorna måste ju denna utrustning vara helt rätt. Men så såg det inte ut idag när de vackra, nya, fina, rena odubbade vinterdäcken kom på plats på bilen. Blöta, skitiga och snömoddiga var sommardäcken som skulle av. Var tvungen att skrapa bort snöslasket under bilen först för att hitta domkraftsfästena. Sen gick allt smidigt. Den där hjulmutternyckeln med förlängningsskaft är ett av mina fiffigaste verktyg. Oj vad lätt det går att lossa hjulmuttrarna nu för tiden. 

Enda smolket i bägaren är att det inte var en gnutta snö idag så att prova dem i rätta miljön var inte att tänka på.
Ska väl komma fler tillfällen med mer adekvat väderlek för körprov med vinterdäck. Taskig vinter annars - åtminstone om man frågar 7-årige sonen i huset i alla fall. Han älskar att vara ute i snön och leka (och vilka barn i den åldern gör inte det?)
Ska börja med att kolla om jag kan ta den där 90°-böjen, där jag körde rakt fram härom dagen. 
DÄRMED SLUTTJATAT OM MINA DÄCK FÖR ÅTMINSTONE EN VECKA !
        image167        image165      image166 

                                  Musen & apan gläds med Socrate!   

Kommentarer
Postat av: Britten

Hej

Tack för besöket hos mig...Que Ayer que manana betyder...för i dag och för i morgon..

Nu ska jag kolla på din
blogg.

Ha det gott

2007-11-18 @ 14:44:07
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Borthy

God dagens!
Bra at rätta däcken är på! I helgen blev polismagneten Borthy och hennes gäng ånyo attackerad av poliser..tur att det inte var förra veckan då jag körde med bil med körförbud!
Poliser har en viss förkärlek för mig....hur är det för dig? Är de på dig hela tiden också? Jag kör KBT för att närma mig poliser i ett mer normalt sammanhang... men det går inte....
Kram och kör försiktigt!

2007-11-18 @ 19:01:57
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: britten

Tack för din fina kommentar hos mig. !

Jag blev glad för dom värmande orden..önskar dig en trevlig vecka..

2007-11-18 @ 19:54:45
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Tierra

Hej min vän !

Jo... så här är det... Tierra är ett ganska stort och välkänt klädmärke för högkvalitativa friluftskläder... och en dag, för massor av år sedan, när jag skulle hitta på ett lämpligt alias på ett forum... så såg jag detta märke på min jacka... och så var signaturen Tierra född... en passande signatur med tanke på mitt intresse för skog & mark... liksom scouting...

Hoppas det räckte som svar... det där med alias kan ju vara lite klurigt... men Tierra har funkat bra för mig sedan dess.

Ha en fortsatt bra dag !

Varma hälsningar, Tierra

2007-11-19 @ 09:51:17
URL: http://filmjolk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0