Tubtopen - kan någon fatta den?

Hörde en man i TV-serien "Scrubs" , undra över en av livets största gåtor - TUBTOPEN.
Varför har man ett plagg på sej, som man måste dra upp var 10'e sekund, för att inte tappa eller åtminstone löpa risken (eller kanske få chansen) att visa behagen? Nu kan det ju kanske i vissa fall - OJ, vad hemsk jag är - vara så att man har en önskan att få visa dem, men då helst som en "helt oplanerad plötslig - bara en liten aning förberedd / "riggad" malör  " - vad vet jag?
Jaa, åter igen förundras jag över modeplagg, som är helt i avsaknad av praktisk funktion (snygghet, utseende mm. lämnar jag därhän, då min fundering ICKE alls handlar om utseendet) .
Jag förundras över att vissa kvinnor tycker att "män är svin, som tittar med lystna blickar". Då undrar man ju stillsamt utan att lufta denna tanke alltför högljutt "varför är det då tvunget att klä sig i kläder som måste dras på plats hela tiden och då per automatik i samma drag, drar blickar till sig?" 

Återigen måste jag väl kapitulera för modets nycker, då de lever i sin egen, för mig totalt opraktiska värld!

                                                   / förundrade Socrate /

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0