"MER PENGAR ÄN FÖRSTÅND"

                                                   
242 miljoner kronor kostade den här bilen - det var i alla fall det modesta belopp en snuskigt rik person lade upp på köpmansdisken hos en engelsk auktionsfirma .   242 000 000 :-  !   
 
FERRARI 250 GTO - 1963                                                       
Motorn är en 3-liters V12'a med 302 hästkrafter. 
Topphastigheten är 283 km/tim.
Modellen tillverkades bara i 39 exemplar mellan 1962-1964.
Den heter alltså FERRARI 250 GTO och är av många
betraktad som världens genom tiderna vackraste bil .
 
Att det är världens vackraste bil bör åtminstone jag tala tyst om, då jag är mycket lite intresserad av fordon, annat än för att ta sig från punkt A till punkt B med, någorlunda helskinnad och hyfsat bekvämt...
...men Ok, då många av mina nära vänner är mycket intresserade av slika ting, bör jag ju alls inte lufta nåt om denna intressedefekt.
Rubriken på dagens inlägg kommer från Bosse Bildoktorn och är ganska tänkvärd. Han förklarade dock att "om man har ofattbart mycket pengar och tänker att ""i morgon kanske jag inte lever"", så kommer det ner lite på jorden...
                                            
Intressant är det onekligen att någon endaste människa i en värld som denna, med ofattbart elände, svält, fattigdom, sjukdom och en sanslöst orättvis fördelning av rikedomar, ALLS KOMMER PÅ TANKEN ATT LÄGGA EN SÅ ENORMT STOR SUMMA FÖR EN PLÅTBIT MAN BARA KAN TA UT TORRA, VARMA SOMMARDAGAR...och knappt ens det.

SLUTKLÄM:
NOG TILLHÖR JAG DEM SOM BÄVAR NÄR JAG LÄSER OM SÅNT HÄR!

(Och den som tror att alla fakta som radades upp ovan, var sånt jag redan kunde, tar fel för den inhämtades, liksom bilderna på Aftonbladet.se och Google)     hälsar vännen Socrate

Kommentarer
Postat av: amonym

Tillhör definitivt din kategori! Blogginlägg på lite sammatema är på g hos mig om inte idag så kanske i månn....eller övermånn....=) Har svårt att begripa att man kan lägga så mycket pengar på något även om man har pengar......

2008-09-25 @ 13:42:43
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: Socrate

Socrate till Amonym:

Härligt med koncensus...och bilen är inte ens ny utan 45 år gammal!!!!!!!!!

Oerhört härligt att läsa orden "i månn" och "i övermånn" . Man känner sig så hemma på nåt vis.

2008-09-25 @ 14:24:15
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: sabina

Hej!

Ramlade hit av en slump. kul att läsa vad en kille skriver. Ska kika runt här har ju sååå mycket tid nu när jag e sjuk. Kika gärna in på min kamp. Tjingeling // Sabina

2008-09-25 @ 21:42:06
URL: http://mittlivsabina74.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0