"HUSVAGNSSLÄPP"

None
Sista tiden har det ju varit utsläpp av kreatur för vår- och sommarbetet. De är ystra och hoppar och skuttar när de bara fattat att de fått komma ut i "friheten" igen. En ganska härlig syn. I eftermiddags var det "husvagnssläpp", dvs. utlämning av husvagnar efter vinterförvaringen. Socrate själv är vicevärd för ett sådant vinterbo i en lada ute på vischan, där även den egna pärlan står. Jag äger alltså inte stället men är den som "har han om et" rent praktiskt.  

The pink'n yellow dream
   ...dock Ej våran!
Inte brukar det direkt förekomma några glädjeskutt och ystert stångande och buffande bland husvagnsägarna, men vissa av dem är mycket muntra och ivriga att få hämta ut sitt "andra hem" för vidaretransport till Öland eller annat semesterparadis. Jag kom att jämföra lite när jag såg "kosläppet" på TV härom dagen. Först tvekade kossorna lite när de kom ut i det starka, ovana solljuset men sen hoppade de runt och var oerhört lyckliga.
Det är även husvagnsägarna när det kör hem sitt mobila hem och ser fram mot sommarens fröjder.
 (Bild: Google)
Ragnar och Lilly - totalt okända för mej - framför vagnen  
(Ä inte Socrate och Ragnar lite lika? Jämför bilden på Socrate överst till vänster)

Rörlig ko   (Bild: SonyEricsson K610i)

Kommentarer
Postat av: Cattis

ja du, likheten är slående..jag har aldrig förstått mig på den typen av boende..packa ihop sig på så få kvm o försöka ha trevligt..nä inte för mig..C yaa..

2008-05-18 @ 20:46:39
URL: http://yeahdelila.blogg.se/
Postat av: Borthy

Man är faktiskt lite nyfiken på hur du ser ut på riktigt! jo, Ragnar och S är relativt lika faktiskt!

Jasså, du är också en campingnörd, trevligt!

2008-05-19 @ 12:17:46
URL: http://borthy.blogg.se/
Postat av: Socrate

Nej, Borthy! Jag är faktiskt inte alls nån campingnörd numera. Tyckte det var trevligt förr om åren men numera, i takt med att mitt skinn och mina ögon blivit mer-o-mer solkänsliga, trivs jag bäst hemma. Det är lite surt att vara förvisad till förtältet stora delar av dagen. Kör fram vagnen dit frugan vill ha den och stannar kanse nån natt och åker sen hem. Tyvärr är det så. Man känner ju inte att man är direkt familjär men vad göra, när hälsan inte vill va på topp...

Frugan och de båda minsta stortrivs med husvagnslivet, som jag mest känner som "ett liv i konservburk".

2008-05-19 @ 13:20:12
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: britten

Hihihi..du är för go.. det var en rolig jämförelse med ystra kossaor och husvagnsägaqre..jag skrattar gott åt liknelsen...annars brukar jag kalla husvagnsägare och seglare för flockdjur..det spelar oftast ingen roll att det finns lediga platser längre bort typ...dom vill alltid trönga ihop sig ...i en liten flock..( är jag fördomsfull nu tro )...hoppas du har det bra och att det är lite mera klifritt...kram

2008-05-20 @ 08:40:46
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Socrate

Tack för de vänliga orden Britten. Ja, jag tyckte själv att det fanns nåt korn av likhet faktiskt.

Måste ju på tal om att "campare är flockdjur" berätta om när vi stod en natt utanför ett stort köpkomplex utanför Trollhättan. Vi hade kört långt, missat att hinna in på nån campingplats så...när vi kom dit var vi helt ensamma på den gigantiska parkeringen. På morgonen när jag kikade ut genom fönstret, stod där inte mindre än 6-7 till ekipage, som anlänt under natten. Detta är inte alls ovanligt när man sysslar med s.k. "vildcamping", alltså Ej på campingplats. Detta inger en viss trygghet för rån mm, som ju är ganska vanligt numera.

Så är det. Ha de gott // vännen Socrate

2008-05-20 @ 09:31:11
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag fick en ny syn på campare nu. Jag har liksom aldrig föreställt mig ystra, nyutsläppta husvagnar förr...

2008-05-20 @ 20:43:14
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Socrate

Socrate till Fia:

Angående ystra husvagnsägare tänkte jag annonsera nästa år och ta betalt för att folk ska kunna beskåda detta, precis som kosläppet.

hälsar & inbjuder vännen Socrate

2008-05-20 @ 21:51:53
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Ninni

Haha vilken syn om husvagnsägarna skulle gå och puffa på varandra och hoppa och skutta...



Ha det gott, kram

2008-05-20 @ 22:18:42
Postat av: amonym

Till Borthy: Jag vet hur han ser ut=)

Han är en oehört yster och trevlig person - fast det vet du ju redan.

Har dessutom bevistat insidan på den ystra husvagnen en vecka (för ni har väl inte bytt...) oehört trivsamt!

2008-05-20 @ 22:30:07
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: Socrate

Till Amonym&Borthy:

Nej. Vi har inte bytt. Det är samma gamla trotjänare

som ni bodde i härom sommarn. "Yster och trevlig" - det har jag nog aldrig blivit kallad innan, men det var snällt av dej Amonym - jag kunde faktiskt ge dig samma epitet, för orden känns rätt även för dej.

Ha de gott båda två - Socrate

2008-05-20 @ 23:44:12
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Borthy

Vad mysigt att det kom igång en diskussion här! Är lite avis på dig A att du vet hur han ser ut...och fått se hans ystra insida!

Jag är nyfiken på hur du ser ut också men jag förstår och accepterar när man vill vara amonym!

Trist Socrate att din hälsa hindrtar dig från att konservburka med övriga fam, ledsen.. Kram till dig!

2008-05-21 @ 22:16:38
URL: http://borthy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0