KNEPIGT VAL...?

                                                
Att ALLTID tala baklänges eller att ha EN meter långa fötter. Vilket skulle man välja om man var tvungen? Denna fråga ställdes i ett radioprogram idag. Programmet är ett av de där som bl a. försöker "få till det" mellan killar & tjejer och då ingår bl a ett antal mer eller mindre seriösa frågeställningar för att den ene ska kunna bilda sig en uppfattning om den andre (...det märkliga är nog att man faktiskt skulle få en del viktig vetskap om en människa man aldrig träffat baserat på svaret på den frågan...) Spörsmålet ingick i alla fall i dagens lilla frågestund.
Vilka myror i huvudet man fick! 
        image307<BALAR TAKLÄNGES  image304 <EN METER LÅNGA FÖTTER

Började med att utsätta frugan för frågan och hon valde baklängestalet - att ha meterlånga fötter tyckte hon verkade mycket opraktiskt om man inte är proffsskidåkare. Själv är jag ju en s.k. "tjötröv" som säkert skulle reta gallfeber på min omgivning med allt baklängessnack hela tiden. Det där med fötterna tror jag man kunde vänja sig vid...kanske med vissa problem i sängen och i bilen mm.

HUR SKULLE DU VÄLJA?   . . .och vad skulle i så fall vara dina argument?

Emotser diverse synpunkter tacksamt!                                                                       

MEN - GRUBBLA NU INTE SKALLEN AV DEJ UTAN HA DET FINT OCH NJUT AV TRETTONHELGEN!

                                           / Socrate /


Kommentarer
Postat av: amonym

hmm.....*fundera, fundera* Verkar ju himlans jobbigt att prata baklänges....vem skulle förstå en? Det får nog bli en meter långa fötter.....men snacka om dyrt skokonto när allt måste måttbeställas. Har förresten hört att män med stora fötter har stor.....

2008-01-05 @ 15:56:48
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: britten

nä jag skulle nog bala taklänges
såå långa fötter skulle göra mig mycket frustrerad, jag som inte kan ha långa naglar....en ganska konstig jämförelse i och för sig men ändå...

Ha det gott

2008-01-05 @ 19:15:33
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: pappa B

Ja du....
Är nog benäget att hålla med frugan din. Att alta segnälkab hade nog gått att genomlida, men tänk dig att putsa två meter skor varje fredagskväll.

2008-01-05 @ 20:11:18
URL: http://www.pappab.webblogg.se
Postat av: Borthy

Jag tror inte alls att stora fötter i sängen vållar så stora problem...stora fötter brukar ju tyda på.....att man har stora skor....
Hur var bröloppet och vad sjöng ni? Inte visste jag att ni sjöng! Vad kul (Jo, jag minns att din far är operasångare, kanske äpplet inte fallit så långt från trädet?)

2008-01-05 @ 21:29:30
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: konrad

Jag skulle nog välja fötterna. Tänk alltid gratis sponsrade skor från Addidas. Att alltid prata baklänges är ett praktiskt problem som kan övervinnas med en bandspelare ständigt med som spelar in och sedan upp baklänges men det låter jobbigt.

gninttästrof dog

2008-01-05 @ 22:29:05
Postat av: Socrate

Socrate till Amonym: Stämmer att män med stora fötter har stor...diskbänkssockel - hur skulle de annars kunna komma intill diskbänken och diska?

...och till Borthy: Bröllopet var av det där slaget som är lagom av allt, lagom långt och hypergemytligt. Alla trivdes ordentligt. Vi sjöng faktiskt en sång tillsammans med de båda minsta barnen (5&7år) som heter "Vad det är bra att jag har dej" och så sjöng frugan "Ett liv med dej" (av Anders Edenroth i Real Group) och "You bring the sun out" (av Randy Crawford). Själv försökte jag se till att det lät lite från keyboarden. Kändes helt ok faktiskt.

...och till alla andra: Frågan var ju knäpp men ganska skön ändå. Väcker diverse funderingar och det märks ju att vi prioriterar olika. När jag satt i bilen idag med mina 45'or på fötterna tänkte jag dock "här skulle det inte få rum ett par 47'or ens -
en-metersfötter är inte att tänka" .
Pappa B hälsas extra välkommen in till min blogg, då det är första gången, tror jag.
Konrad: Din tanke med bandspelaren är ju klockren. Funderar faktiskt på att ändra mej beträffande mitt eget val, för idén vore värd att testa.

TACK VÄNNER FÖR ALLA ERA OLIKA SVAR! //Socrate

2008-01-06 @ 03:13:42
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: maria

:) .segnälkab atarp tta aljäv tralkvläjs elluks gaJ

2008-01-06 @ 13:11:11
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: F

Oj, vilka svåra val man kan ställas inför här i livet...men jag tror nog att jag skulle tala baklänges.

2008-01-06 @ 19:04:48
URL: http://neverkeso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0