NEJ - JAG SKICKAR INGA KRAV I SUSPEKTA MAIL

              
Velourmannen, Tierra, Borthy, Amonym, Konrad och Frans-Vilhelm - Ni Ä La För Goa !
Tänk att jag, lilla människospillran, kan saknas av någon endaste person...I'm touched to tears!

Och ja ja ja - jag är väl inte sämre än att jag kan göra ett undantag och plita ner ett litet litet mikroskopiskt NANOINLÄGG.
                                                     
Har fått flertalet kommentarer om min mail - [email protected] - som tydligen blivit kapad och
med vilken ett antal personer fått krav på 3000 dollar. Inget kul alls och jag gjorde ett försök att
kontakta skurken som skickat kravmailen för ca en-två månader sen, för att visa att han var avslöjad.
Inte hjälpte det. Nu har jag bytt lösenord och hoppas ingen ska få såna mail via mej igen.

Min egen fru hade även fått detta mail och då kunde jag få läsa det i klartext och se vilket svin som skickat det! Och i Jesu namn, dessutom!
Hoppas en blixt från en solig, klarblå himmel slår ner i hans hatt, turban eller flint, whatever!

                              
            

Så här stod det i mailet, som hade avsändare [email protected], vilket är jag, Socrate, i mailform:


   Hello.
Trust this finds you well n health and enjoying God's blessings. God is good to us. I am sorry that i did'nt (vet skurken inte att "I" skrivs med capital letter på engelska eller???) inform you about my travelling to a Seminar. I am seeking favor from you as i misplaced my wallet on the hotel where my money, and other valuable things where kept,Please send a loan urgently. I will be needing the sum of $3000 to sort-out my get myself back home.
I will appreciate whatever you can afford to help me with, i'll pay you back as i return with extras. Kindly let me know if you can be of help?
 
bla bla bla bla, send you the details to use when sending the money, bla bla bla. Our services are tremendously blessed of the Lord and so many bla bla bla bla, seeking salvation, healing and answer to their many bla bla bla, know that their so called gods cannot help them. It is only Jesus who can fill the needs of their life.
Your reply will be greatly appreciated.
In Jesus' Name

                Underskrivet med mitt riktiga namn

De som fick det kunde ju alltså konstatera att "den där forne "vännen" Socrate inte alls är så mycket till "vän" utan en ulv utklädd till en älva i nöd. HUGA ! Sånt är inte att leka med! Men eftersom jag tydligen lyckats uppnå ett visst förtroende hos mina blogg- och mailvänner, tvekade ett flertal av Er på om det verkligen kunde vara JAG, SOCRATE som skickat mailet...?
Detta hedrar Er storligen och jag är Er evigt tacksam för denna tro på människans heder, läs "vännen Socrates heder".
                                     
Om mailskickarlurendrejaren är i livet idag står skrivet i stjärnorna, ety undertecknad helst hade velat ta ett stadigt tag om hans nacke och hals och sakta krama ihop...men om vännen Socrate verkligen gjort så förtäljer inte historien...och att jag inte har en aning om vem denne fejksnubbe och bluffmakare är, är nog tur för både honom, mej och övriga mänskligheten.

PS. Vad Gud och Jesus har med sånt här att göra står även det skrivet i stjärnorna, men många äro de som i högre makts namn, genom århundradena, försökt tillskansa sig rikedomar och fördelar. Dessutom tycker jag det är fräckt att helt utelämna och icke sa Nicke ens nämna den tredje snubben i treenigheten, "Anden" (den helige). Vad kan han ha gjort för ont för att inte ens omnämnas i ett så vackert brev?

TACK FÖR ORDET  & på återhörande nån gång, nånstans  - tycker vännen Socrate         












Kommentarer
Postat av: britten sa....

Men käre tid....vad i all sin dar är det som händer med mänskligheten....vet inte i ärligghetens namn vad jag annars kan säga....Skickar en stor kram till dig Dock....jag som varit din bloggkamrat så sååååååååååååååååååååååååååååååååååååå länge vet ju vem du är....och säger bara...bort med dylika.....

2009-10-31 @ 18:40:19
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: britten

o milde himmel.....torde jag åka i fängelse nu ...?



Trevlig helg

2009-11-06 @ 13:16:20
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Borthy

Härligt att ha dig tillbaka igen! Det heter som sagt inte att man slutar blogga utan tar en liten paus när man blir för trött på det och sig själv

:-)

Jag begriper inte riktigt hur det där med kapa konton funkar. Min sons WoW-konto kapades och det såldes på blocket! Jag hajjar ingenting....

2009-11-08 @ 04:33:03
URL: http://borthy.blogg.se/
Postat av: britten

tack snälla rara du för din fina kommentar hos mig.....

2009-11-16 @ 22:30:20
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Plogflickan

Tack för dina fina ord hos mig, vänta o se snart kommer inspirationen åter, jag har haft min värsta sommar, och stundvis stängt av bloggen, men se nu är man igång igen. Sånt är livet, det går i olika faser.

2009-11-17 @ 13:04:56
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Stefan

Ja i Jesu namn kan man prova det mesta

2009-11-17 @ 13:16:48
URL: http://oldsen.blogg.se/
Postat av: Fia

Fy vad obehagligt att sånt kan hända. Hoppas att du får tag på alla som har fått det falska mailet, så att du kan berätta vad det är som har hänt.

Och som alla andra här hoppas jag givetvis att det bara är ett uppehåll. Trist om du lägger ner helt. Du har så sköna, underfundiga inlägg.

2009-11-17 @ 22:31:32
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: britten sa....

Önskar dig och din familj den allra allra bästa julen....

2009-12-23 @ 18:44:23
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: britten sa....

God fortsättning och ett gott slut till dig min vän

2009-12-27 @ 10:50:32
URL: http://glitteroga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0