Är man nybakad förstakladdare så är man...

                                                          

7-åriga dottern som började skolan i onsdags förrra veckan, längtar dit hur mycket som helst. I går åkte hon med sin mamma och två brorsor till Bulgarien på solsemester en vecka. Den ca 18 mil långa bilfärden till flygplatsen skulle påbörjas vid kl. 10.30 men hon var fast besluten att hon hann med en dryg timmes skolgång innan det. Klart flickebarnet skulle få gå till skolan, trots den ringa tidsrymden som fanns att tillgå. Allt avlöpte väl under den korta skoldagen men VE OCH FASA ! Hon var var helt förkrossad innan fadern levererade hennes läxböcker så hon kunde ta med dem på resan och sköta sina läxor i främmande land. 

                                                       
                        (OBS! Bilden har alls ingen likhet med dotterns skolfröken!)

Nu inställer sig tvenne frågor:
FRÅGA 1: Lyckades hon tygla sin längtan och iver att få göra sina läxuppgifter ???  

FRÅGA 2: Hade hon gjort läxorna redan på Landvetters flygplats eller hade hon gjort dem redan på Landvetters flygplats ???  

PÅ FRÅGA 1 SVARAR JAG NAE & PÅ FRÅGA 2 SVARAR JAG JAA! 

Behöver jag tala om att jag lyckades svara rätt på båda ...men jag har ju facit, levererat av flickebarnets mor...


...undrar hur länge denna studieglädje varar...?



                                                                             

                        EN SOLSKENSHISTORIA UR DET HELT VANLIGA "LILLA LIVET" ÅR 2009.

                                                                           levererad av vännen Socrate


Kommentarer
Postat av: britten

å vilken underbar solskenshistoria....jag älskar dina historier och skulle önska att du levererade flera ..ofta....men jag nöjer mig med det jag får .....Ha en fin dag

2009-08-28 @ 10:04:14
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Socrate

Ja du Britten, det råder ingen större ordning på vännen Soc's bloggande just nu...har lite höga krav på mej själv att kunna "leverera" bra storys och korrekturläser noga innan jag publicerar. Bättre det än att lägga ut sånt man inte är nöjd med. Petimäter är visst ett ord som nämnts nån gång...

Som du förstår är Twitter inget för mej.

Tack för responsen. På vissa sätt känns det som vi tänker lika ibland...har en eller två till vänner som man nästan häpnar ibland över vad lika man kan tycka. vännen Soc säger HaDeGott!



2009-08-28 @ 19:33:58
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: amonym

hihi! Åh vad jag känner igen detta! Idag (fredag) när vi kom hem så rusar lilla fröken in och slänger sig över läxan men stor entusiasm. Resten av barnaskaran fattar ingenting....på en fredag.....

Läxan bestod i rektanglar, kvadrater och trianglar.

2009-08-28 @ 20:40:36
URL: http://amonym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0