INLINE CHALLENGE 2000

Snacka om bra kvalite alltså!
Stod och strök tvätt härom dagen och upp kom en T-shirt som var fräsch, osliten och alls inte så där snedvriden som många blir efter ett tag, vissa efter två tvättar. Icke denna dock...och det är detta jag menar med kvalite. Så här är det:

Min äldsta grabb som idag är 19 bast var tillsammans med några av sina hockey- och fotbollskompisar med i en Sverigeturnerande tävling kallad Inline Challenge 2000. Året var alltså 2000 - för 8 år sen.
Minns du det fortfarande? Millennieskiftet - världens undergång och datorer och viktig teknik skulle stanna, klockor skulle balla ur, mänskligheten skulle utplånas i klockslaget 00.00 den 1 januari 2000. Hur blev det då? Ja, vissa tekniska prylar tappade sugen litegrann, men på det stora hela hände ingenting alls. Pinsamt för alla som fällt domedagsprofetior innan.

          
Så här ser T-shirtsmotivet ut  - snudd på som nytt, trots idog användning!

Nåväl i denna landsomfattande turnering som sponsrades av O'Boy och Arla genomfördes matcher i inlinehockey på mobila rinkar med uppblåsbar sarg och nåt slags hårt plastgolv. Man hade Inlines på fötterna, hockeyklubba, skydd efter egna önskemål och HUR KUL SOM HELST! 
Som deltagare fick man en T-shirt med häftigt motiv, en sportdrycksflaska och en massa andra attiraljer - allt med Arlas och O'Boys loggor på. T-shirten använder sonen fortfarande och den ser så gott som ny ut, sina 8 år till trots.
Det är detta jag menar med god kvalité.


           HEMMA 
Och ja, käre läsare - du som är en av 8, av mina totalt 4 läsare - du har rätt, om du märkt att Socrate har blivit grön igen, så jag har återgått till min gamla, hederliga, gröna och goa bloggdesign. Socrate är en typisk "grönofil" - alltså gillar grönt. Kändes tryggt och skönt, ungefär som att komma hem. Nu skrivs ju detta sittandes hemma i det egna hemmet, så att jag rent fysiskt är hemma är ett oomkullrunkligt faktum, oavsett hur jag känner mig inombords, just nu.
SÅ HEMMA ÄR JAG - BÅDE FYSISKT OCH INOMBORDS!

                                ....................................................hälsar vännen Socrate

Kommentarer
Postat av: britten

när t tröjan är 8 år och så gott som ny då kan man prata kvalite...å vilken glädje att stryka en sådan, jag som är en av de få kvinnor som fortf stryker det mesta (och det inkluderar även min makes t tröjor)njuter av att stryka när det är raka fina sömmar på kläderna och alltså kvalite...men jag har upptäckt att dyrt inte alltid = kvalite



Ja du är nog en grön kille och nu känns det lite hemma hos Socrate.



Det jag spelar på mitt senaste inlägg är" Recuerdos de la Alhambra" Joaqin Malats.



Önskar dig en trevlig kväll och tillika natt

2008-09-10 @ 19:28:14
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Ulla

Det kallar jag kvalitet!!! Annars tycker jag att saker nuförtiden tyvärr inte håller så bra kvalitet. Jag som försöker tänka lite miljömedvetet och inte vill medverka i slit och släng mentalitet har svårt att acceptera sämre kvalitet. Jag kan tänka mig att betalar lite mer för en vara, men då vill jag ju att den ska hålla en längre tid.

2008-09-10 @ 19:55:06
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag har också märkt att det är en otrolig skillnad i kvalitet mellan olika t-tröjor. En del är små sladdriga tygsjok redan efter första tvätten, medan andra håller både färg och form efter massor av tvättar.

Skönt att se den gamla hemtrevliga designen igen!

2008-09-10 @ 20:20:06
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Socrate

Verkar vara en gemensam koncensus i denna frågan men det klart, en tröja som ser ut som "ett Zäta" är ju inget kul varken att stryka eller att bära.



Tack Britten för låtnamnet. Jag hade väl i bakhuvudet att det var något med Alhambra i.



vännen Socrate

2008-09-11 @ 09:09:19
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: vonnaponna



Vad fint du har gjort här hemma hos dig.

Jag har också gjort om hos mig.

Lite kul att snabbt kunna ändra, inte lika jobbigt som att ändra useendet på jobbets webbplats.

Nu blir det te å bada södasbadet för mig.

Så jag är rentill jobbe till morrn.

Hoppas vi ses då!





2008-09-14 @ 21:16:42
URL: http://http://vonnisponnis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0