Nu snackar vi existensminimum...

ALLRA FÖRST MÅSTE POÄNGTERAS ATT DETTA INTE ÄR MENAT ATT
TAS PÅ SÅ STORT ALLVAR - MER SOM SATIR!
I dessa tuffa ekonomiska tider måste ju detta vara det mest viktiga att skaffa till jul.....eller?
Kan det överhuvudtaget bli jul utan detta pynt i var mans stuga?


  Foto: Socrate on DigCam with flash
Nu lever vi ju i en fri värld och vem är jag att tracka ner på andra 
människors stil och smak? Ändå kan jag inte låta bli att småle lite. 
Hemma hos oss har vi en vägghängd toalettstol och då funkar ju'nte ens grejen.
Inte mattan med antiglidbaksida i alla fall. Då är ju vi undantagna detta
helt oumbärliga julfirarverktyg. Diskriminering kallar jag det!
Och precis som bebben nedan, blir jag lite "trött"!

                                                
          Foto: Google

VAD TYCKER DU?  ÅSIKTER MOTTAGES TACKSAMT I DETTA MYCKET BRÄNNANDE ÄMNE!


Kommentarer
Postat av: Velourmanen

En helt naturlig utveckling. Tomten har ju länge uppfyllt vårt behov av prylar när han kommer med sina klappar. Varför skulle han inte ta hand om våra mest grundläggande?

Du kan nog fästa den på väggen på något sätt. Jag menar, kolla priset! Du får ju två för 99:50.

2008-11-05 @ 10:58:17
URL: http://pennsoldaten.blogspot.com
Postat av: Socrate

Tack snälla Velourmannen!

Hur kunde detta inte gå upp för mej?

Klart jag ska ha minst två set för det billiga priset! Känns nästan som de skänker bort ett set.



Tror nog inte julen kommer till mitt hem om jag inte genast skrider till verket.



hälsar TACKSAMME VÄNNEN SOCRATE





2008-11-05 @ 11:51:50
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: britten

med risk för att låta som verkligen en tråkmåns så säger jag också...JAG BLIR SÅÅÅÅÅÅÅÅ TRÖTTTTTTT

2008-11-05 @ 17:16:41
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: amonym

Ja vad ska man säga! Det är ett i-landsproblem utan dess like=) Hmmm undras hur den där mattan blir när någon "missat" lite....går den att tvätta i 60 grader?

2008-11-06 @ 12:30:28
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: Ville

Som en vis man en gång sa;

"hej"

2008-11-06 @ 12:42:02
Postat av: Socrate

Socrate till Amonym:

Tvätta du i 130 grader, så löser du problemet smidigt. Toatomten grymper då till frimärksstorlek och blir då mycket mer behändig.

2008-11-06 @ 13:06:34
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Borthy

Jag känner mig också diskriminerad...som om alla hushåll har 2 toaletter? Jag har bara 1! 2-pack....

2008-11-07 @ 04:44:04
URL: http://borthy.blogg.se/
Postat av: Socrate

Socrate till Borthy:

Visst, se där, ytterligare ett diskriminerande exempel! Hur ska detta sluta ?



Hemma igen? Hur var resan?

Välkommen hem!

vännen Socrate

2008-11-07 @ 08:46:53
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Åke Greene

Blir nog att köpa ett sätt men nåde den som inte sitter ned när han pinkar!!!!



Risk för missfärgad krage

2008-11-08 @ 18:55:23
Postat av: "HP"

"HP" angående Borthys kommentar:

"Ha, ha, ha. Vilken fattiglapp!! Bara en toa! Jag har minst två. Har i och för sig inte gjort någon inventering på länge, så det kan ha blivit fler. Eller så kanske nån har stulit en. Ja, ja.

Tomten finns iallafall!! På skethuset!"

2008-11-10 @ 11:38:38
Postat av: Socrates kompis :-D

"Ha, ha, ha. Vilken fattiglapp!! Bara en toa! Jag har minst två.

Jag har i och för sig inte gjort någon inventering på länge, så det kan ha blivit fler. Eller så kanske nån har stulit en. Ja, ja.



Tomten finns iallafall!! På skethuset!"

2008-11-10 @ 12:20:31
Postat av: Borthy till "HP"

"HP"? Har Piss-Platser?....



Jag är en rik kvinna som bara har en toa att städa! Det var tomtens julklapp till mig förra året då jag har 2 söner som gärna kissar på kanten ! :-D

2008-11-10 @ 12:24:54
Postat av: Inger i Karlstad

Ser ut som du fått katalogen från Sparköp?

2008-11-10 @ 22:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0