Sonen är nästan återställd - HÄRLIGT!

None
Tänkte bara göra en liten uppdatering om läget så här nästan 8 veckor efter sonens bilolycka.
Den 4 april i år (minst 8 av mina 4 läsare vet om detta) var äldste sonen med om en hemsk bilolycka, då han med en kompis som passagerare i bilen voltade flera varv. Bilen snurrade alltså runt mer än en gång.             
Eller  om man vill vara lite raljant med språket - gjorde några "saltomortaler".

Begreppet saltomortal är bildat av de latinska orden saltus, dans, och mortal, dödlig, och betyder alltså dödsdans eller dans med döden.  (Källa:Wikipedia)     (...och nog dansade bilen runt alltid)
                     (Bild:Wikipedia)
Nu blev resultatet av sonens "dans med döden" endast en dans, för han klarade sig tursamt nog.
Han var verkligen allvarligt skadad och vi var ordentligt oroliga, men han fixade de tre första kritiska dygnen på IVA och återhämtade sig sen med förvånansvärd snabbhet ("...men han är ju ung, så han har ju gott läkekött" , som doktorn sa...) Det har varit en resa med många turer men vad gör väl det, när han överlevde, läker och blir helt återställd...
Idag tar han sig fram med EN (1) krycka och går några meter helt utan - vem trodde det för några veckor sen...
           OJ, VAD LYCKLIGA VI ÄR FÖR DET!!!     
STORT TACK ALLA SOM HÖRDE AV ER MED TANKAR OCH UPPMUNTRAN!
                . . . och om en vecka tar han studenten . . .
                
(...jaa, vad den cigarrökande ankan gör här är lite osäkert 
- han ser väl bara allmänt nöjd ut...medan Ådi som vanligt är helt förryckt)
          


Kommentarer
Postat av: Borthy

Det är jätteskönt att höra! Vilken fighter!

Godmorgon förresten! :-D

...Ankan kanske är lite lik Socrate när han med stolthet tänker på sin son? Kram

2008-05-29 @ 04:54:12
URL: http://borthy.blogg.se/
Postat av: Tierra

Håller med Borthy, verkligen skönt att höa att allt går åt rätt håll... och jag är ganska säker på att sonen får all tänkbar hjälp & stöd både från sin härliga familj och andra :-)



Studenten... ja, har precis detsamma frömför mig... på tisdag tar äldsta dotten studenten... efter 4 års slit (ett extra år för att komplettera upp betyg) och hon och hennes klasskamrater har påbörjat uppladdningen för länge sedan...



Hälsa sonen så mycket och givetvis även de andra i familjen ! Ha en fin dag och jag hoppas att solen lyser minst lika varmt där "nere" hos er ;-)



Varma hälsningar, Tierra

2008-05-29 @ 10:48:13
URL: http://filmjolk.blogspot.com
Postat av: Socrate

SOCRATE till Borthy & Tierra:

Tack snälla för all härlig uppmuntran. Visst har vi fått väldigt mycket sånt av våra vänner "i.r.l." men ni bloggvänner i cyberspace har varit helt suveräna. Har kännts toppen.



Och ja, Borthy, ankan liknar kanske mig lite, frånsett att jag bara provat cigarrer för länge sen för att hålla mygg borta på ett kanotäventyr.



TIERRA: Vad härligt för dottern att kunna få glädjas och riktigt känna att NU ÄR DET KLART! Man minns själv känslan vid studentexamen - omtumlande! Uppladdningen för studenten påbörjas minst ett halvår innan här hos oss, så man vet hur viktig den är.

Hälsa och gratta henne och ha det fint allihop. Solen skiner med sina skönaste strålar även på Småland.

vännen Socrate

2008-05-29 @ 11:08:24
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Borthy

Inte är det jag som flyttar igen :-D Det är villan som töms och kartonger och möbler flyttas till J s läg.

Nu väntar jag på ditt bokval! Vill gärna se bilder på A också! Jag skrev väl ett tack på mailen till dig för din bild? Kom det inte fram? Kram

2008-05-29 @ 11:13:06
URL: http://borthy.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ibland är änglarna med...så skönt att det gick bra under omständigheterna!



Nu är det frun som har gjort sig illa..hoppas inte nåt har gått sönder inuti!

Jag är tveksam till min tumme...ja tiden får utvisa vad som händer.



Tack för sympati

2008-05-29 @ 13:39:49
Postat av: Fia

Vad skönt att sonen kommer att bli helt återställd. Jag kan tänka mig att man hinner tänka och grubbla en hel del när man inser att livet hänger på en skör tråd.

Jag hade en jobbig tid för några år sedan när en av mina döttrar blev väldigt sjuk och det sattes igång stora utredningar, bland annat utreddes eventuell leukemi. I det läget blir det glasklart vad som är viktigt i livet och vad som utan vidare kan sorteras bort.

2008-05-29 @ 15:12:42
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: britten

å livet är så skört..och näre man är nära så inser man det mera än nånsin ...vilka lycka att allt gick så bra vilken nåd och sagolik glädje kaninte formulera rätt ord känner jag ...kram till hela fina familjen

2008-05-29 @ 20:49:42
URL: http://pyrobritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0