SOCRATE HAR BLIVIT UTMANAD


Och utmaningen som kom från Borthy,  gick ut på att greppa första bästa bok och i den bläddra fram sidan 123 och på bloggen återge meningarna 6, 7 och 8.
Sålunda lyder de meningar som jag fann på sidan 123:
"Campbell och Stanley har identifierat sju viktiga faktorer som utgör ett hot mot forskarens möjligheter att avgöra huruvida resultaten är en följd av undersökningen eller beror på externa faktorer. Dessa hot mot den interna validiteten inkluderar: Historik, testning, instrumentering, mognad, regression, mortalitet och interaktiva effekter"

Och vad kan det vara för en bok som innehåller denna, i detta sammanhanget förmodligen oväntade, meningsföljd?
Jo, boken "FORSKNING - en introduktion" av Elisabeth DePoy och
Laura N. Gitlin.
                                 < Zippo, the dancing hippo >
Den låg någon meter från mej på köksbordet när jag läste utmaningen och då blev det ju självklart den. Frugan läser näst sista terminen på Hälsohögskolan i Jönköping och är alltså på gång att bli sjuksköterska. Denna bok har använts flitigt senaste veckorna i hennes studier, då hon läser FORSKNINGSMETODIK just nu.
Borthy som utmanade mej, borde väl vara väl förtrogen med detta ämne, då hon sedan ett antal år, är "syrra" även hon
...tror jag.
(...rätta mej, Borthy, om jag har fel!)
...och om jag missuppfattat totalt och borde valt en bok av mer
skönlitterär art  - bara säg till så ska det nog gå att ordna oxå... 
Jag fortsätter kedjan genom att utmana
Fia , Ulla , Britten & Ninni  .  

BLIR NOG INGA MER INLÄGG INNAN HELGEN, SÅ HA EN SKÖN HELG!
                                   - hälsar vännen Socrate

Kommentarer
Postat av: britten

jag har gjort ett tillägg till mitt sista inlägg...

2008-05-30 @ 16:01:09
Postat av: Fia

Ok, jag hänger på och har en bok på gång!

2008-05-30 @ 16:26:15
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Ulla

Utmaningen är genomförd. Önskar dig en härlig helg!

2008-05-30 @ 21:57:20
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Ninni

Utmaningen är fixad...ha en skön dag!

2008-05-31 @ 09:55:26
Postat av: Junitjej

Jag har gjort samma utmaning på min blogg.

Ha en skön lördag!

2008-05-31 @ 16:35:34
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0