OJSAN

None
Ojsan! Ojsan ojsan! Ojsan ojsan ojsan!
Bli inte förskräckt! Socrate's blogg HAR bytt design.

Nog hade jag tänkt att ändra utseende på bloggen, med hjälp av blogg.se's designgalleri, men inte gjordes det medvetet inte. Jag hade just idag, måndag, fått förfrågan om att gå över till den nya bloggplattformen på blogg.se och gjort så, helt utan bekymmer. 
Just som det låter 
Nästa gren att komma med i OS i Peking 2008? Groddräktsfotboll.
Detta har jag väntat på länge!              -   OBS! LITEN PARENTES!   -
Så fick jag för mej att surfa runt lite bland de nya funktionerna och döm om min förvåning, när jag nån timme senare skulle logga in på socrate.blogg.se och den såg ut som aldrig förr. Svart som natten, men fräsch och snygg i mina ögon. Just denna design har jag sneglat på flera månader men aldrig tagit steget fullt ut, delvis pga. att den alltid har en svart ram runt alla bilder och just det har jag tvekat lite på. Tro dock inte att jag inte provat den, för det har jag - säkert 25 gånger, men alltid känt tvekan. Kan Socrate ha en kolsvart blogg? Är det inte lite deppigt? Nej, inte då. Man kan skriva de mest fantastiska epos även med nattsvart inramning (men själva bakgrunden till texten i mitt fall råkar ju  vara behagligt grå, så...)
                                           Dataanimerad dansande katten Gustaf
Nu när man helt utan egen förskyllan (tror jag i alla fall...) ställts inför fullbordat faktum är det väl bara att sitta nöjd och köra på med den "nya" bloggen. Så fick jag en kommentar med godkännande från min gode vän Tierra  - http://www.filmjolk.blogspot.com/ - och då var det ju bara att säga TACK-O-BOCK och vara nöjd. Fattas bara att inte han skulle gilla nya bloggen, då han själv har en fräsig svart blogg, men från en annan bloggplattform.

Få se hur länge det varar, men lite förändring är aldrig fel, även om det i mitt fall är ord&bild (och ibland ton eller film eller båda) som är det viktiga. Designen kommer lite i andra hand efter budskapet som för mej ALLTID är nr 1.
F'låt men så här är det: "EN GÅNG ORDBAJSARE - ALLTID ORDBAJSARE"

PS. Det där med "svart ram runt all bilder" var inte heller rätt - vissa bilder är det svart ram på men INTE alla!
Va, har Socrate - den lille Petimätern - fört med osanning?
Kolla då själv ovan bilder får Du se ! Kolla sen nedan bilder så fattar du vad jag menar.
Detta upptäckte jag strax innan publiceringen av detta inlägg och rätt ska vara rätt.

Kommentarer
Postat av: britten

jo men jag tycker det passar dig...hade denna design innan jag gjorde en egen och trivdes bra med den..och nej då den är inte alls deppig...kram

2008-05-06 @ 17:26:50
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Anonym

svart ram lr inte, jag tror det blir svart ram när det är dina egna bilder, utan ram om man kopierat o klistrat in, iaf blev det så för mig en gång..C yaaa..

2008-05-06 @ 20:01:11
URL: http://yeahdelila.blogg.se/
Postat av: britten

hej igen



Andorra är namnet på både landet och staden.

och vad jag vet så har Operasångerskan inte nåt med berget att göra....håller utkik efter din lilla pappa...sov gott

2008-05-07 @ 00:07:07
Postat av: amonym

wow så snyggt och stylish!!!

2008-05-08 @ 22:29:15
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: Borthy

Jag håller med Tierra, din blogg är fräsch i svart och känns absolut inte deppig, snarare mer stilren! Jag tycker du ska behålla! Min blogg däremot bröt ihop totalt vid flytten, tappade all design! Kram

2008-05-11 @ 03:15:45
URL: http://borthy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0