Ännu en husvagnsstory ur verkligheten

None
Härom sistens vid det nu så omskrivna "husvagnssläppet", utspelade sig följande snudd på obetalbara skådespel.
En av vagnarna som skulle ut var en "koloss" på "6.3 meter + drag" och boogiehjul, alltså dubbla rader hjul.
Detta brukar ge fin stabilitet åt en tung vagn, när den dras efter en bil, i tillåtna 80km/tim, men när man ska baxa fram/bak den för hand, är det allt annat än lätt. Även på ett ganska jämnt loggolv, bestående av 3" tjocka golvplankor kan problem uppstå. Nu var det i detta fallet punka på det s.k. stödhjulet så det var icke alls sammarbetsvilligt.
Icke sa Nicke!
              Zigenarsemester              
Till råga på allt var fästklämman till stödhjulet dålig, så hela draget for i golvet gång efter gång, så fort vi kommit nån meter fram. Nu lyckades vi med gemensamma krafter baxa vagnen nästan ända fram till logdörren och till bilen, men bara nästan - det återstod att backa och ta fram igen ett par gånger för att få vagnen i rät vinkel med dörröppningen, för att inte repa den mot dörrkarmarna. Vi stod tre grabbar framtill och drog, lyfte och drog igen. Våra gemensamma krafter - OCH VI TRE ÄR DE STÖRSTA BIFFARNA I HÄRADET - höll på att sina helt och vi var ganska beroende av de båda kvinnornas hjälp att putta på bak på husvagnen.

Nu blev det plötsligt markant tyngre. Vad hade hänt? 
En av killarna ropade bakåt
"VAD GÖR NI - PUTTAR NI INTE PÅ, ELLER?"
Svaret som kom bakifrån vagnen är obetalbart -
-"NEJ - VI TITTAR PÅ KORT!" 
                                                    
Där kämpade vi tre i framändan av vagnen med ett platt stödhjul + kapsejsande drag, med uppbjudande av våra sista krafter -
-OCH SÅ STÅR DE DÄR BAK OCH KOLLAR FOTON!!!

Snacka om tajming!  Vi killar kunde ju lätt blivit sura ( en ganska normal reaktion ) i detta desperat kritiska läge men NEJ!
VI BÖRJADE SKRATTA SÅ VI VÄLTE!
KOMISKT VAR DET JU --- ATT KOLLA IN FOTON JUST DÅ BORDE INTE FUNNITS PÅ KARTAN!!!   

        Finns bara ett ord :  UNDERBAR STORY!

Kommentarer
Postat av: amonym

Vaddå inte funnits på kartan! Jag tycker väl snarare att baxa husvagn medan man ser på kort är dålig timing! Märkligt att karlar aldri klarar nått själva.....hihi!

Men hur gick det då? Blev de klara med fotona?

2008-05-22 @ 21:02:44
URL: http://amonym.blogg.se/
Postat av: Ulla

Husvagnssemester är verkligen INTE jag. Jag brukar skämta om att om jag ska på semester så vill jag ha allt klappat och klart. Jag ska inte behöva tänka på något. Nu är det väl inte riktigt så illa, men jag är en ganska bekväm människa...och det skäms jag inte för. Jag brukar tänka att det är tur att vi är olika. Ha en skön fredag!

2008-05-23 @ 07:49:44
URL: http://ull67.blogg.se/
Postat av: Socrate

Socrate till Amonym:

Visste väl att jag missate en detalj!

Det var alltså vi gubbar som hade taskig tajming!

Ska tänka på det till nästa gång.

Socrate till Ulla:

Ja, nu är det så att jag instämmer med dig. Jag är ingen husvagnsmänniska längre. Frugan och barnen

trivs dock gott i "plåtburken" och det är ju helt ok. Jag kör fram vagnen dit de vill och stannar sen

kanske bara någon/ett par nätter.

2008-05-23 @ 09:19:24
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag hoppas verkligen att det var riktigt bra foton:)

2008-05-23 @ 19:18:49
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: britten

så härligt att du satte ord på det jag precis tänkte säga ...underbar story...ha det så härligt i helgen

2008-05-23 @ 19:31:42
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Borthy

Nu minns jag varför vi har tält när vi kampar!

2008-05-26 @ 01:45:47
URL: http://borthy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0