MODETS NYCKER - del IV: Socrate slutar aldrig att förvånas!

image447
För att nyansera mitt dravlande - som nog kan verka inte så lite nedlåtande - om många människors största intresse,  vill jag allra först intyga att jag stöder varje människas rätt att bära vadhelst den önskar på sin egen kropp. Dock slutar jag ALDRIG fascineras av de märkliga "nycker" detta tar sig uttryck i, bara för att vissa modeller anses "mer rätt att bära" . 
Detta inlägg är en ödmjuk betraktelse av detta fenomen - ABSOLUT INGEN ATTACK !
Nu har jag sett vad jag ALDRIG trodde var möjligt. Vad handlar det om då, som är så otroligt?
Jo, givetvis, det för Socrate totalt outgrundliga ämnet MODE.

Idag såg jag ett par skodon som man endast trodde kunde finnas i science-fictionfilmer eller annat påhittat stoff. Nu såg jag ju dessa skapelser I.R.L. och plåtade dessutom desamma och bildbeviset ser du här :  GYMPADOJOR MED STILETTKLACK! 
                         image468  image469
OBS! Fötterna som bär skorna som avbildas ovan tillhör en person som jag respekterar mycket och hon intygar att skodonen är bekväma att bära.
Vem kommer på nåt sånt? Okay, jag är mycket medveten om att när man inträder i "the wonderful world of fashion", bör man för sin egen psykiska överlevnads skull kasta sunt förnuft överbord, då mode ICKE har något som helst samband med praktisk funktion och vettig tanke. Jag vill absolut inte uttala någon kritik mot "allas rätt att bära vad som helst på kroppen", för vi lever i en fri värld, men vad får oss människor att vilja bära totalt opraktiska plagg, bara för att de enligt andra, s.k. "förståsigpåare", ska vara "inne"??? 
                                                              image470
Anställningskravet för att bli designer på "klädfirman på fina gatan" måste vara att kunna kläcka såna här idéer:
"HEUREKA! Jag fick en snilleblixt! Vi sätter stilettklackar på basketkängor - det borde ju göra dem ännu mer praktiska och användbara!
Alla kommer att vilja ha såna för hur kan man överleva dem förutan?"

Följande länkar ger tillgång till Socrates 4 tidigare funderingar i ämnet "MODE" .
Om du är intresserad - bara klicka och läs! 
Vill du "kasta tomater på mej" - klicka på "Kommentarer" nedan och sätt igång att kasta!
                      "Bärs nerhasade på höften"         "Ny upptäckt inom klädmodet"  

                     "...forts nerhasade brallor..."        "Tubtopen - kan någon fatta den?"

PS. När jag berättade om min häpnadsväckande upptäckt för frugan svarade hon bara avmätt:
                                   "Har jag sett för länge sen i H&M-katalogen!" 

Kommentarer
Postat av: britten

nähä ! aldrig att jag kastar tomater på dig som förgyller min tillvaro...du är rolig, vet du det ?

2008-03-11 @ 16:01:45
Postat av: soffie

oj oj vilka skor!!!
jobbigt att motionera i dem;O)
men det va nog ej tanken.
Trevlig blogg du har!

2008-03-11 @ 17:45:43
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Junitjej

Jag gillar inte dessa skor. De må vara bekväma, men jag skulle aldrig köpa mig ett par av dem.
Socrate, nu kan du läsa svaren här:
http://junitjej.blogg.se/1205213528_gtor.html

2008-03-11 @ 18:05:58
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Fia

Jag är övertygad om att mina döttrar plättlätt skulle kunna köpa de här skorna! Tjejerna skulle hävda att de är bekväma, snygga och passar till allt. ELLER så skulle de säga att skorna är fruktansvärda. Det vet man aldrig när det gäller mode:)

2008-03-12 @ 16:34:25
URL: http://neverkeso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0