Senaste dygnets eskapader i ett nötskal

                                                     image353
Ja, nog händer det saker ibland. . .lite mer än vanligt...
Natten till fredagen skulle äldste sonen och hans kompisar busa mitt i natten för en kompis som fyllde 20 år i går. Hans mor var förvarnad så dörren stod olåst och tårta var bakad mm...TREVLIGT TREVLIGT!
Tillstånd att låna bilen utverkades och gänget försvann framåt 02.00, medhavades ett styck SKELETT I NATURLIG STORLEK - att skrämmas med - som inlånats från ortens gymnasieskola med en annan kompis farsas tillåtelse.
Allt förflöt enligt planerna hela tiden - förutom att brandvarnaren tjöt som besatt när tårtfyrverkerierna passerade strax under den - ända tills det var dags för hemfärd vid 03.30...då var bilen - vår fina familjebuss - stendöd. Hela vår familj minus äldste sonen sov som stockar när min mobil ringde...och jo, mycket riktigt, det var sonen som berättade om dilemmat, dryga tre mil hemifrån, för en fader som var totalt borta i drömmens värld och bara fattade fragment av vad som sades i andra luren.
                                                                                    
Jag fattade att bilen stod obevekligt stilla och "om jag kunde komma och hämta de fyra kompisarna?". Jag har lärt mig av min egen far att när det gäller att hämta de egna barnen så existerar ingen klocka - man hämtar dem om de ber om det och det är praktiskt möjligt.....man skulle ju hypotetiskt kunna vara i Sigtuna samtidigt som barnen vill bli hämtade i Sölvesborg......och visst går även det rent praktiskt men tar det tid? JA, DET GÖR DET!

BIlen har avhämtats idag medelst startkabelstart med hjälp av sonen. Den startade på en sekund och gick sedan "som en klocka "och batteriet laddades de 3.5 milen hem. Inte ett enda träd syntes nedblåst heller i blåstens spår...
                                                                    image363
Pelletskaminen som stannade i måndags och inte velat gå sen dess, fick ett nytt glödstift strax efter middagen (tog bara nån timme då det var 4'e gången jag gjorde det OCH UTAN MANUALEN! - börjar lära mig...) och då startade den på ett nafs, helt utan tvekan. Skönt med kaminens behagliga värme en blåsig dag som idag, eller?  VÄLDIGT SKÖNT!
Väl hemma upptäckte jag att delar av taket på barnens svartbygge, dvs. kojan som byggts ihop med friggeboden och 1.40 över marken hade blåst av i stormbyarna. När jag var ute och skryvade fast det kändes "stormen utan namn" ganska irriterat vina och VAR DET SKÖNT ATT KOMMA IN I STUGVÄRMEN SEN ELLER?  JA, DET VAR DET!
                                       image364...kanske har nån noterat att Gustaf är en favorit...
                                                                                                                           
Nu ikväll kan jag bara konstatera med SMHI att det inte blev riktigt så illa som man förvarnat om. SKÖNT! Hörde på nyheterna att hela Nässjö stad var strömlöst vid 17-tiden. Vi har klarat oss ännu så länge. Är det skönt? JA, VÄLDIGT SKÖNT!
Tänker dock INTE ropa hej ännu för man vet inte vad som komma skall...

Känns bra i kväll när flera problem löst sig på ett bra och smidigt sätt. När äldste sonen nyss kom hem berättade han att han varit på håret att krocka med en annan bil pga missad högerregel...men även det gick bra så...kändes det skönt?  JA, VÄLDIGT SKÖNT!
 image359 MAN KANSKE SKULLE UT OCH KÖPA EN LOTT ELLER TVÅ...

                                / Socrate ...som är ganska tillfreds med dagen som gått /

Kommentarer
Postat av: britten

å vilket underbart härligt inlägg..det ÄR gott att må gott, och ja köp dig en lott.
kram

2008-01-20 @ 10:36:58
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: britten

ska genast berätta för dig att" pyrobritt " de namnet har jag fått uppe i holmträsk för jag bränner en hel del bråte där...dels tycker jag om elden kan stå i timmar och fascineras av den sen känns det så riktigt på nåt sätt att bränna det som går bränna i stället för att åka till tippen.

Så grannarna i byn dom håller utkik och säger sen " nu är britt här för det ryker nere vi d sjön...thats why pyrobritt

2008-01-20 @ 13:11:22
Postat av: Ninni

Oj vilket äventyr!!

Kul att du tittade in hos mig alltid kul med nya bloggare!

Du är välkommen när helst du vill..ha det gott det som är kvar av den ljuva söndagen!

2008-01-20 @ 14:39:03
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Ninni

Nu har jag läst en hel del i din blogg....förstår om du blev sur över kommentaren ang strykningen!!

Här det mest min man som stryker..jag hatar det nämligen.
Vi delar på det mesta här hemma...skönt tycker jag!

2008-01-20 @ 14:45:35
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: britten

ja visst det är ok

2008-01-20 @ 14:59:09
Postat av: Anonym

Socrate till Ninni:
Ja, jag har flera kompisar som tycker att strykningen bl a. är något av det man delar på och det finns väl egentligen inget "hans eller hennes" utan
man får väl hjälpas åt...DOCK - bilarna sköter jag det mesta av och en del annat men frugan har en del som är "hennes" saker att ordna.

HA DET FINT SJÄLV
//Socrate

2008-01-20 @ 15:11:40
Postat av: amonym

Hur gick det med lotten? Jodå, Nässjö var väldigt strömlöst.....läs i min blogg får du se hur strömlöst det var..... men men det ordnade ju sig! Skönt! Vilken lycka att bo i Sverige!

2008-01-20 @ 17:36:44
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: Borthy

Vad då Nässjö stad? Jag trodde faktiskt det var ett land? Jag har för mig det landet finns med i min lista!
Jag tycker du har haft oerhörd flyt detta dygn!
Härligt flyt att få gå upp o hämta barn mitt i natten!
Men, hur som helst, tänk vad bra att barnen vänder sig till oss när det är något, det är ju det allra bästa, det skall man vara glad för! Kram

2008-01-20 @ 18:49:56
URL: http://borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0