TV 4 GILLAR INTE BARN (del II)

image430   
Dagens inlägg består av ett öppet brev som skickades till TV4 härom dagen.

ÖPPET BREV TILL TV4

  

ANGÅENDE TV4's VÅLDSAMMA TRAILERS PÅ OLÄMPLIGA TIDPUNKTER NÄR YNGRE BARN RISKERAR ATT TITTA


                                                                                                             SÄVSJÖ 08.02.21

TV4 GILLAR INTE BARN!?! 
...eller struntar Ni totalt i hur barn påverkas av våld och otäckheter på TV ?

Jaa, man kan ju som 4-barnsförälder undra. Jag har i över 10 år, gång på gång, påtalat min kritik till ER på TV4 och bett Er bemöta men inte ett knyst har hörts förrän ÄNTLIGEN i höstas då jag fick ganska sakliga svar...som jag dock tog med en rejäl nypa salt.

Bl a uppgav Ni att det förekommer tabbar från de personer som ansvarar för sändning av TRAILERS mm och att det då skulle vara den "mänskliga faktorn" som gör att våldsinslag förekommer på olämpliga tider.

OK, om det nu hände nån enstaka gång men att gång på gång sända trailers för program, filmer mm, med otäckheter och våldsinslag, mitt på ljusa dagen kan ju inte betecknas som annat än amatörfasoner och total avsaknad av samhällsansvar!


En vårkväll förra året - kl. 19.20 - sände Ni en trailer för filmen Wallander, där en replik lyder "JAG DÖDADE NEGERN - EN STINKANDE ÄKTA NEGER" !

Att sända sådant vid en tidpunkt när många barn fortfarande är uppe och tittar -i detta fallet mitt under Bingolotto, är väl ganska amatörmässigt, för programmet sänds mellan kl. 18.00 - 20.00.

Att sända samma otäckheter på eftermiddagen, vilket även förekommer, borde vara straffbart ! 


Vid ett annat tillfälle i höstas - söndagen den 25 november, i programmet Nyhetsmorgon söndag, alltså under förmiddagen, nån gång vid 9-10-tiden  - sändes en trailer för filmen "Van Veeteren - CARAMBOLE", där det bl a. förekom MYCKET STARKA BILDER PÅ MORDOFFER .

Att gömma sig bakom att "Nyhetsmorgon inte är något barnprogram" funkar ju inte, för nog finns det ganska stor chans eller "risk", att en del barn råkar titta även på detta.

VILL VI VERKLIGEN HA ETT SAMHÄLLE DÄR SÅDANT ÄR VARDAGSMAT?

INTE JAG I ALLA FALL OCH JAG HAR EN SMÄRRE ARMÉ AV MÄNNISKOR BAKOM MIG !!!!

Att miljoner människor, däribland massor av barnfamiljer, sitter framför TV'n på fredagskvällen mellan 19.30 - 22.00 - alltså på bästa familjeunderhållningstid - är tydligen inget argument!

Måste man ALLTID löpa risk att hamna mitt i en våldsam trailer med barnen gloende med stora ögon och ibland gråtande över otäckheterna som de blir påtvingade. Det är nämligen så att om man ska titta på TV4, måste ALLTID, oavsett tidpunkt, en vuxen sitta med och vara beredd att zappa över så fort det blir paus, för då kommer det precis när som helst ett

otäckt inslag med mord, blod och bilder av döda människor.

TV4  binder ris om sin egen ryggradslösa rygg - Ni har nämligen ingen ryggrad, som inte tar Ert samhällsansvar, ens för de minsta!!!


ALLTSÅ TV4!! SKIPPA VÅLDSAMMA TRAILERS - ÅTMINSTONE INNAN KL 21.00 SOM NI GÅNG EFTER GÅNG UTLOVAT, SÅ VINNER NI RESPEKT OCH FLER TITTARE!!!


Projektet "ändra på TV4" kommer EJ läggas ner i och med detta inlägg.

Har man hållit på i över 10 år och ENDAST EN ENDA GÅNG - hösten 2007 - fått ett bemötande (som mest bestod av undanflykter...) så håller man gärna på ett tag till, tills man får ett trovärdigt och rakryggat svar.


Vänliga men bestämda hälsningar

"SOCRATE" - SÄVSJÖ

 mail: [email protected]

           

Med benäget stöd av Kulla, Britten, Evis, Evans, Borthy, Junitjej, Ninni m fl.

          (Namnen kan kanske förefalla märkliga, det beror på att de är bloggalias)


Kommentarer
Postat av: Ninni

Men va bra rutet...hoppas nu du får bra respons!

det är ju fasen att de inte kan ta till sig kritiken, hur svårt kan det vara??

Jepp mitt stöd har du fortfarande...heja,heja!!

2008-02-24 @ 10:47:18
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: britten

Bra bra braa braaaaaaaa.

2008-02-24 @ 17:20:38
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Socrate

Tack till Ninni och Britten:
Jag har kännt att jag har Ert och många andras medhåll och stöd i denna kampanj och som ni läste i brevet ämnar jag inte sluta förrän jag fått ett godtagbart argument från TV4. Har tankar på att dra igång en mer regelrätt namninsamling för att få mer tyngd bakom. Återigen - TACK för er support!

HA DE GOTT // vännen Socrate

2008-02-24 @ 19:13:43
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Mycket mycket bra! Det är helgalet alltså. Dottern jobbar hårt för att skona sina tvillinggrabbar, snart 7 år, från otäcka trailers och annat elände.
Ha det gott.

2008-02-24 @ 19:37:08
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Junitjej

Bra skrivet!! Du har mitt stöd!
Nu har jag skrivit ett inlägg om mulesing. Läs här:
http://junitjej.blogg.se/1203879197_mulesing.html
Jag känner mig så upprörd och ledsen!

2008-02-24 @ 20:29:41
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Hanna

Bra rutet. Hoppas att det ger resultat.

2008-02-25 @ 08:25:33
URL: http://hannafialotta.blogg.se
Postat av: Tierra

Hej Socrate !

Sällar mig också till dem som håller med om det du skriver och jag hoppas verkligen du får ett uppriktigt svar tillbaka från TV4 !

Ibland måste man ju faktiskt reagera och säga ifrån när det är något som tynger ens hjärta... detta är verkligen en samvetsfråga för programdirektörerna och reklamcheferna på TV4... KEEP FIGHTING MY FRIEND !

Varma hälsningar, Tierra

2008-02-26 @ 11:39:36
URL: http://filmjolk.blogspot.com
Postat av: Kulla

Mycket gott rytet !
Håller med till fullo .

2008-02-28 @ 17:20:35
Postat av: anna

jag håller också med. :)

2008-03-04 @ 17:32:02
URL: http://kioawa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0