OJSAN - tycker så många samma som lilla mej...


Ojsan - gårdagens inlägg om Beck&Wallander kontra danska & engelska deckare blev en enda stor "oj-vad-lika-vi-tycker-upplevelse" !
Och jag som i mitt inre trodde att detta är en motsägelsefull och märklig känsla. Våld & blod förekommer ju i alla de där kriminalserierna men tydligen finns det ett anslag, en känsla i själva upplägget, manuset som skiljer sig mellan ländernas sätt att producera deckare...eller kan det bara och enbart sitta i språkupplevelsen?

Hur som helst känns det skönt att inte vara ensam i denna känsla!

Min avslutning innehöll ju även ett påstående om att TV4 gör våra barn - och oss, deras föräldrar - en otjänst som sänder otäcka trailers med blod&våld på "familjetid".
  . . .Socrate i TV4's telefonkö. . . 
Jag har sedan säkert 10 år fört en egen kampanj via brev och mail angående detta oskick och totala saknande av samhällsansvar och ALLTID bett dem bemöta min kritik.
Inte förrän förra året fick jag ett svar med en "halvtaskigt svävande förklaring" - och då hade jag säkert skickat 25 brev och mail under de åren.
                           . . .och så här bemöter de kritiken. . .  
Eftersom "Kulla" - min mycket gode vän här i Sävsjö - bad mig hälsa från honom till TV4 ska jag idag göra ett nytt försök att maila dem. I går var det något som ballade ur när jag skulle skicka mitt KLAGOMAIL till TV4 (de har väl lagt in ett "Socrate-filter" för att slippa min envisa klagosång...)

                                   / SOCRATE vs. TV4 has just begun!! /


Kommentarer
Postat av: britten

hälsa från mig oxå...

2008-02-02 @ 13:34:21
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Ninni

Kämpa på och hälsa från mig att de slutar med detta ofog..ha en skön kväll!

Tror säkert att din "fruga" gillar min väska...

/Kram

2008-02-02 @ 15:52:53
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Ninni

Ja absolut..du får mitt namn på din lista..behöver du fullständigt namn??

2008-02-02 @ 19:45:28
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: britten

tack för tipset ! ska titta på det...sov gott

2008-02-02 @ 22:58:39
Postat av: Ninni

Vill bara säga att jag tycker du är beundrandsvärd som tar strid..jag kan klaga mycket men gör sällan nåt åt det!
Jo på jobbet och så, men inte i stora sammanhang...tur att det finns såna som orkar...BRA!!

2008-02-03 @ 09:29:39
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Kulla

Stå på dig fortsätt kämpa!!!

2008-02-04 @ 19:19:12
Postat av: amonym

Finns det någon lista nånstans?! jag skriver på direkt! Bäst att kolla mailen!
Bra initiativ!

2008-02-05 @ 08:00:29
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: Socrate

Tack alla ni som håller med mig i att TV-bolagen borde ta ett större samhällsansvar och inte bara låta pengarna styra!
Jag bidar lite några dagar till med mitt klagobrev till TV4...filar på det så att det ska "ta" så bra som möjligt...och nu har jag ju stöd hos många så...tillsammans kan man uträtta stora ting.

Vännen Socrate (som inte är vän med TV4...)

2008-02-05 @ 13:10:02
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0