HÖRDE JAG RÄTT???

image430      Look out - idag är Socrate upprörd . . .men bara lite. . . 
Såg ett bra TV-program härom dagen - jag kommer tyvärr inte ihåg dess namn. . . 
Det handlade om sneakers och speciellt om märket ADIDAS.
Tyvärr blev jag häpen - även om det krävs ganska mycket för det nu för tiden. . .
                                                  image432  ( Bild: Picsearch)
En av de högsta cheferna för Adidas i USA - troligen även worldwide - fick frågan varför många sportskomodeller måste vara så oerhört dyra. Han svarade så här:
 " Jo, de måste vara det för vem vill inte komma in i klassrummet och se alla avundsjuka blickar för att man har de dyraste och häftigaste dojorna på fötterna?"

                    Hörde jag rätt ????   Vad sa han egentligen ???
"De är så dyra för att väcka avundsjuka hos dem som inte har råd med dem"
En urgammal klassisk anledning till kriminalitet för att få det man så hett eftertraktar men inte har råd att skaffa på hederligt sätt. Och även en anledning att bli utmobbad för OM MAN INTE BÄR!
Är det så konstigt att det blir mobbing och utfrysning i skolans värld, när vuxenvärlden planterar så oerhört fina tankar hos ungdomen?
Hur utstuderat synisk kan företags- och modevärlden egentligen vara?
Klart att man ska tjäna pengar för att ett företag ska gå bra men till vilket pris och vilken filosofi som helst?
                                                     image431 
                                          (Bild: Picsearch - modifierad av Socrate)
Jag häpnade när jag hörde honom säga detta och det gjorde även intervjuaren, den sympatiske Nasim el Fakir, annars programledare för Bolibompa, (tillika brorsa till artisten Saalem el Fakir). 
(Nasim har, för den som inte är så bevandrad i Bolibompa, tagit ledigt på fredagar från barnprogrammet, för att syssla med annat programlederi,  bl a programmet jag talar om)
Han var tvungen att ställa frågan en gång till för att kontrollera att han hört rätt. . .
                  . . .och det hade han. 

     DE ÄR FÖRMODLIGEN INTE ETT DUGG BÄTTRE KÅLSUPARE
     MEN ÄNDÅ KÄNNS DET LITE SKÖNT ATT MINA GRABBAR HELST BÄR NIKE-DOJOR!
image433

Kommentarer
Postat av: Borthy

Det var ett ytterst trist uttalande från honom. Undrar hur länge han tänkt till på det?
Synd, jag som tyckt adidas har snygga grejjor. Jag får nog tänka om här!
Skönt att vi fått hem Amonym hel igen! Kram

2008-02-19 @ 05:25:58
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Ninni

Öhhhh vaa??? Det låter ju helt jäkla sinnessjukt!

2008-02-19 @ 16:37:20
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Fia

Fy, vilken usel inställning vissa människor har. Pengar styr allt så det finns inte utrymme till heder och moral. Jag visste inte om det där, men är glad att jag har Nike (fast det var för att de var skönast)

2008-02-19 @ 20:50:31
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Borthy

Hoppas du har en bra nattsömn i detta nu och att dagen varit fin och att morgondagen blir perfekt! kram

2008-02-20 @ 02:04:32
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: britten

ja det var synnerligen trist uttalande..och med risk för att få , många emot mig så säger jag typiskt amerika..nä nu blir jag så ledsen över detta dumma uttalande så jag säger bara....ha du en jättefin dag.. vännen / britt

2008-02-20 @ 07:49:41
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Socrate

Socrate till Borthy: Njae, angående nattsömnen så är hon som regel 02-03 varenda natt just nu...
Mornarna är därför allt annat än pigga...men ännu har sonen inte kommit för sent till skolan - skönt.

Ha en toppenfin dag själv - vännen Socrate

2008-02-20 @ 09:01:53
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Socrate

Socrate till Borthy, Fia, Ninni & Britten:
Vi lever ju i en fri värld så skodonen väljer man ju själv, men att en förmodligen mycket intelligent person bara kan med att uttala sig så gör ju att man tappar tron på människan ibland...
"MONEY RULES THE WORLD" kan man verkligen säga.

"HAVE A NICE DAY" allihop säger vännen Socrate

2008-02-20 @ 09:05:18
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0